کد خبر : 19655

پیش بینی پتروشیمی ها براساس داده های «پلاتس»

sabok1

پتروتحلیل- کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ بررسی قیمت محصولات پتروشیمی در نشریه پلاتس نشان می دهد که روند نزولی قیمت ها متوقف شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، روند قیمت مواد اولیه مانند اتیلن، استایرن و پروپیلن نشان می دهد که قیمت محصولات پتروشیمی احتمالا از این پس با ثبات روبه رو شود.

این در حالی است که قیمت اتیلن در هفته های گذشته با نوسان زیادی روبه رو بوده، اما در نهایت روند تغییر قیمتی آن خنثی شده است.

طبق آخرین داده های نشریه پلاتس، قیمت اتیلن در منطقه جنوب شرق آسیا در تاریخ ۲۷ ژوئن یک هزار و ۳۹۵ دلار در هر تن بوده است.

همچنین پروپیلن با قیمت ۹۵۵ دلار در هر تن و در منطقه جنوب شرق آسیا گزارش شده که نسبت به هفته گذشته ۱۰ دلار افزایش قیمت را تجربه کرده است.

استایرن منومر و اتیلن گلایکول نیز در داده های این نشریه و در هفته جاری روندی نزولی داشته اند، به طوری که استایرن منومر با افتی ۵ دلاری نسبت به هفته گذشته به رقم ۱۲۹۰ دلار در هر تن و اتیلن گلایکول با افت ۴ دلاری به قیمت ۹۴۱ دلار در هر تن و در منطقه جنوب شرق آسیا رسیده است.

در همین حال قیمت پلی اتیلن سنگین تزریقی در جنوب و در تاریخ ۲۴ ژوئن برطبق داده های پلاتس ۱۳۳۰ دلار در هر تن سی اف آر هند گزارش شده است. پلی اتیلن سنگین بادی نیز ۱۳۴۰ دلار در هر تن و پلی اتیلن سنگین فیلم ۱۳۴۵ دلار در هر تن گزارش شده است.

ارسال نظر