کد خبر : 19456

تکلیف نامعلوم کارکنان پتروشیمی اصفهان

پس از واگذاری شرکت‌های پتروشیمی به بخش خصوصی وضعیت کارکنان استخدامی شرکت پتروشیمی اصفهان به صورت معلق درآمد و حال اگر این شرکت به هر دلیلی تعطیل شود، کارکنان حتی حقوق‌پایه خود را نمی‌توانند دریافت کنند چون زیرمجموعه هیچ وزارت‌خانه‌ای نیستند.

مجتبی مهاجری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه در سال ۸۲ وزیر نفت وقت پس از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی این شرکت را از وزارت نفت منفک کرد و از آن زمان تا کنون وضعیت کارکنان رسمی این شرکت به صورت معلق درآمده گفت:‌ با وجود پیگیری‌های فراوان هنوز این کارمندان در زیرمجموعه نهاد دولتی و یا قانون خاصی قرار نگرفته‌‌اند.

مجتبی مهاجری ادامه داد: از طرف دیگر در مقطعی از زمان به علت عدم پرداخت مطالبات صندوق بازنشستگی وزارت نفت، این شرکت به این صندوق بدهکار شد.

وی تصریح کرد: نگرانی کارکنان رسمی این شرکت با وجود مشکلات مربوط به کارکنان رسمی و همچنین صندوق بازنشستگی از این حیث است که اگر این شرکت به هر دلیلی تعطیل شود، این کارکنان حتی حقوق پایه خود را نمی‌توانند دریافت کنند چون زیرمجموعه هیچ وزارت‌خانه‌ای قرار ندارند.

مدیر روابط عمومی شرکت پتروشیمی اصفهان با بیان اینکه در سال‌های اخیر پیگیری‌های فراوانی توسط رئیس و هیئت‌رئیسه این شرکت و حتی کارکنان از طریق وزارت نفت، مجلس شورای اسلامی و استانداری اصفهان انجام شده است، اظهار کرد: اما سرعت پیگیری‌ها بسیار کند است.

وی ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی اصفهان، خارک، اراک و آبادان نیز پیش از اجرایی شدن اصل ۴۴ قانون اساسی به دلایلی به بخش خصوصی واگذار شدند و این در حالی است که شرکت پتروشیمی اصفهان ۷۰۰ نیرو دارد که ۴۰۰ نفر از آنها استخدام رسمی وزارت نفت بوده‌اند و در حال حاضر بلاتکلیفند.

به گزارش فارس، پتروشیمی اصفهان را پیش از بروز بحران‌های مدیریتی و مشکلات دیگر عروس پتروشیمی‌های ایران می‌خواندند، پتروشیمی اصفهان یک شرکت سهامی عام است که در سال ۱۳۷۱ با هدف تولید محصولات آروماتیک شامل بنزن، تولوئن، ارتوزایلین، پارازایلین و مخلوط زایلین تاسیس شد.

ارسال نظر