کد خبر : 19355

تکلیف پالایشی‌ها امروز مشخص می‌شود

رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس از احتمال انتشار گزارش شفاف‌سازی ۵ شرکت پالایشی در بعد از ظهر امروز شنبه خبر داد و گفت: شرکت‌های پالایشی ظهر امروز در جلسه‌ای با پالایش و پخش ابهامات خود را شفاف‌سازی خواهند کرد.

محمدرضا معتمد رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس در گفت‌وگو با فارس، عنوان کرد: با توجه به اثر با اهمیت اعلامیه صورت حساب یارانه و فرآورده‌های نفتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به شرکت‌های پالایشی نماد معاملاتی ۵ شرکت پالایشی در روز چهارشنبه هفته گذشته متوقف شد.

معتمد افزود: بر این اساس به لحاظ اثر با اهمیتی که این اعلامیه بر روی سود دوره مالی ۹۳، بر جای می‌گذارد و ابهام‌هایی که می‌تواند در آینده سود و زیان این شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار دهند، نمادهای معاملاتی پالایشی را با توقف مواجه کرده است.

وی افزود: در حال حاضر سازمان بورس در انتظار نتیجه جلسه‌ای است که امروز ظهر مدیران شرکت‌های پالایشی با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به منظور مشخص شدن ابهام‌ها خواهند داشت. در صورت اعلام نتیجه این جلسه چنانچه شرکت‌های پالایشی به طور مستقیم اقدام به شفاف‌سازی گزارش‌های مالی خود کنند، نمادهای معاملاتی این گروه آماده بازگشایی خواهند شد، در غیر این صورت سازمان بورس به طور مستقیم با انتشار اعلامیه شفاف‌سازی اقدام به بازگشایی نماد معاملاتی پالایشی‌ها پس از حصول نتیجه جلسه امروز خواهد کرد.

ارسال نظر