کد خبر : 18087

افزایش صادرات میعانات گازی ایران

gaz

مدیرعامل شرکت ملی پایانه های نفتی ایران با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی صادرات میعانات گازی ایران، اعلام کرد: توان عملیاتی صادرات میعانات گازی کشور به ۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

سید پیروز موسوی در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت صادرات میعانات گازی ایران به بازار جهانی، گفت: در شرایط فعلی سهگوی شناور به منظور صادرات میعانات گازی فازهای پارس جنوبی و پالایشگاه های گاز کشور به طور همزمان در مدار بهره برداری قرار دارند.

مدیرعامل شرکت ملی پایانه های نفتی ایران با اعلام اینکه در حال حاضر دو گوی شناور در پایانه گاز عسلویه و یک گوی شناور در پایانه گاز سیراف به کشتی های نفتکش پهلودهی می دهند، تصریح کرد: با ایجاد این ظرفیت هم اکنون توان عملیاتی و دریایی صادرات میعانات گازی کشور به حدود ۶ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه هم اکنون امکان پهلوگیری سه فروند نفتکش غول پیکر در پایانه های گازی عسلویه و سیراف فراهم شده است، اظهار داشت: با توجه به افزایش تولید میعانات گازی ظرفیت بارگیری و صادرات دریایی این محصول استراتژیک گازی هم در منطقه خلیج فارس افزایش یافته است.

موسوی همچنین با اشاره به رشد ۳۰ درصدی صادرات میعانات گازی ایران در سال ۹۳، خاطرنشان کرد: با توجه به راه اندازی فازهای جدید پارس جنوبی سال جاری حجم صادرات و تولید میعانات گازی کشور با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

ارسال نظر