کد خبر : 17966

معاملاتی کمتر از صد میلیارد تومان!

oragh
پتروتحلیل- بازار داد و ستد سهام امروز همچنان با شاخص مثبت اما توام به حجم اندک معاملات همراه بود.
به گزارش «پتروتحلیل»، معامله گران امروز در شرایطی فعالیت خود را شروع کردند که در بازار سهام همچنان نبود نقدینگی مهمترین موضوعی است که به چشم می خورد، به طوری که این کمبود موجب شد تا معاملات بورس در حد کمتر از صد میلیارد تومان رقم بخورد. حجم معاملات بورس در حد ۶۴ میلیارد تومان رقم خورد در فرابورس نیز معاملات در حد ۲۳۷ میلیارد تومان بود که بخش عمده آن معاملات اوراق بود.
اخراج ناگهانی و افزایش دامنه در بازار امروز در میانه بازار معاملات نماد آلومراد متوقف شد که دقایقی بعد دلیل این توقف لغو پذیرش شرکت عنوان شد. از زمستان سال ۹۲که ۱۴نماد به صورت ناگهانی از فرابورس به بازار پایه منتقل شده و ضربه سنگینی به بازار وارد ساخت تا کنون انتقادات جدی به رفتار ناگهانی بورس طرح شده است. تغییرات ناگهانی در پذیرش شرکتها موجب انتقادات زیادی بوده است. نامشخص بودن قوانین پذیریش و انتقال میان بازارها و عدم اجرای دقیق آنها موجبات دلسردی بازار را فراهم کرده است.
همچنین در بازار امروز اعلام شد که از ابتدای خرداد ماه دامنه نوسان با رشد حلزونی یک درصد بیشتر خواهد شد. در همین رابطه معاون بازار بورس تهران از افزایش یک درصدی دامنه نوسان قیمت سهام در بورس تهران خبر داد و گفت: از روز شنبه ۲ خرداد ماه امسال دامنه مجاز نوسان روزانه قیمت سهام از مثبت منفی ۴ به مثبت منفی ۵ درصد افزایش خواهد یافت.
علی صحرایی، معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: از روز شنبه ۲ خرداد ماه سال جاری با هدف افزایش نقدشوندگی بازار سهام، دامنه مجاز نوسان روزانه قیمت سهام از مثبت منفی ۴ به مثبت منفی ۵ درصد افزایش خواهد یافت. در عین حال برای حق تقدم سهام نیز دامنه مجاز نوسان روزانه قیمت سهام از مثبت منفی ۸ به مثبت منفی ۱۰ درصد تغییر می‌یابد.
در همین حال در گروه تصفیه نفت، شرکت سرمایه‌گذاری نفت قشم در نظر دارد، ۵۱ درصد از سهام کنترلی این شرکت را به طور یکجا و نقد یا نقد و اقساط از طریق عرضه در بازار سوم فرابورس به فروش برساند.
قیمت پایه هر سهم سرمایه‌گذاری نفت قشم که در مرحله قبل از بهره‌برداری قرار دارد، ۲۷ هزار و ۴۴ ریال و قیمت پایه کل آن ۸۱۹ میلیارد و ۲۷۰ میلیون و ۹۳۶ هزار ریال اعلام شده و عرضه بلوکی سهام این شرکت روز دوشنبه ۱۱ خرداد‌ماه ۱۳۹۴ انجام می‌شود.
طبق این گزارش، در این دوره ۳۰ میلیون و ۲۹۴ هزار سهم از ۵۹ میلیون و ۴۰۰ هزار سهم ثبت شده این شرکت عرضه می‌شود و کارگزاری خبرگان سهام عرضه کننده این سهام خواهد بود ضمن اینکه سپرده حضور در این رقابت ۲۴ میلیارد و ۵۷۸ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۸۰ ریال در نظر گرفته شده است.
گفتنی است، شرکت سرمایه گذاری صنعت نفت ۵۹ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۹۴۰ سهم شرکت سرمایه گذاری نفت قشم را در اختیار دارد و ۶۰ سهم مابقی به شرکت خدمات حفاری صنایع نفت، شرکت شیمیایی نفت گستر و کنترل گاز اکباتان اختصاص دارد.
ارسال نظر