کد خبر : 17620

پتروشیمی های چینی تهدیدی برای شرق میانه

13543_orig

مجتمع های پتروشیمی در کشورهای شرق میانه باید برای ماندن در صحنه رقابت ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

به گزارش نیپنا به نقل از ای سی آی اس ، مسئول اجرایی شرکت توتال اظهار کرد: شرکت های فعال در زمینه صنعت پتروشیمی از شرق میانه، می دانند برای تصاحب بازار باید با شرکتهای بزرگ پتروشیمی در چین و ایالات متحده که ظرفیت تولید بسیار بالایی دارند رقابت داشته باشند.

ژان ویاله فونت معاون رئیس شرکت پالایش و پتروشیمی توتال ادامه داد: اگر شرکتهای پتروشیمی شرق میانه بخواهند در بازار محصولات پتروشیمی حضور موثر داشته باشند باید ظرفیت تولید خود را افزایش داده تا بتوانند با شرکتهای بزرگ چینی تولیدکننده الفین ها از زغال سنگ و همچنین شرکت های امریکایی فعال در زمینه تولید کراکر اتان مقابله کنند.

وی در کنفرانس بین المللی صنایع پایین دست پتروشیمی در ابوظبی خاطر نشان کرد که کارخانه های تولید محصولات پتروشیمی در شرق میانه رقابت سختی با محصولات الفینی چین و کراکر اتان ایالات متحده خواهند داشت زیرا در حال حاضر چین برای افزایش قدرت خود در بازار ظرفیت تولید محصولات خود را افزایش داده است و از طرف دیگر امریکای شمالی نیز با وجود نفت خام توانسته صنعت خود را گسترش دهد و اینها کار شرکت های شرق میانه را سخت می کند.

وی افزود این حضور پررنگ شرکتهای امریکایی و چینی نه تنها برای صنعت پتروشیمی شرق میانه بلکه برای تمام فعالان صنعت پتروشیمی ایجاد مشکل کرده است و جهان از پالایش بیش از ظرفیت این شرکتها رنج می برد .

بر اساس این گزارش، با این حال ژان ویوله فون ابراز امیدواری کرد که تلاش های شرکتهای پتروشیمی شرق میانه راهکار مناسبی برای غلبه بر این چالش جهانی پیدا خواهند کرد. کشورهای منطقه برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود محصولات متعددی را با فن آوری های نوظهور و نوآوری تولید می کنند و کمتر متکی به درآمد نفت هستند همین امر موجب افزایش توان پتروشیمی های شرق میانه در بازار خواهد شد.

ارسال نظر