کد خبر : 17334

کاهش قیمت اتیلن در آمریکا

etilen1

پتروتحلیل- قیمت اتیلن به میزان ٣۵.۵٠ تا ٣۶ سنت به ازای هر پوند* در بازار آمریکا رسید که نسبت به هفته گذشته با کاهشی ٠.۵٠ سنتی همراه بود.

به گزارش «پتروتحلی» یکی از دلایل این کاهش قیمت، بهبود سطح عرضه به دلیل راه اندازی مجدد فعالیت های دو کارخانه در منطقه بوده است.

در بازار قراردادها، قیمت قراردادهای اتیلن برای ماه مارس با مبلغ ٣۴.٢۵ سنت مورد تسویه قرار گرفتند که این قیمت نشان دهنده کاهش به میزان ٠.۵٠ سنتی نسبت به قیمت های فوریه است.

* واحد سنجش وزن= (lb)

هر پوند برابر با ۴۵۳٫۵۶ گرم است. ۱pound = 453.56grams

کاربرد: اتیلن ماده اولیه مهم برای تولید بسیاری از ترکیبات آلی پر مصرف در صنعت بشمار می‌رود. اتیلن به صورت گسترده در صنعت پلاستیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتیلن با پلیمریزه شدن ، پلی اتیلن را تولید می‌کند که یک پلاستیک بسیار مهم است. با تکرار شدن ، پیش ماده پلی وینیل کلرید (PVC) را تولید می‌کند. با ترکیب شدن ، بنزن ، اتیل بنزن ایجاد می‌کند که ماده اصلی پلی استر است.

روش تولید: اتیلن در صنایع پتروشیمی با روش کراکینگ با بخار آب تولید می‌شود. در این فرآیند هیدروکربن های گازی و محلولهای سبک هیدروکربن حاصل از نفت به مدت بسیار کوتاه در دمای ۹۵۰ - ۷۵۰ درجه سانتی‌گراد حرارت داده می‌شوند. عموما در این واکنش هیدروکربن های بزرگ به هیدروکربن های کوچک شکسته شده ، هیدروکربن های اشباع با از دست دادن هیدروژن به هیدروکربن های غیر اشباع تبدیل می‌شوند.

محصول این واکنش مخلوطی از انواع هیدروکربن هاست که اتیلن عمده ترین آن است. مخلوط را بوسیله متراکم سازی و تقطیر جز به جز جداسازی می‌کنند. روشهای دیگر ، هیدروژن‌دار کردن استیلن با استفاده از کاتالیزور و آبگیری از اتانول است.

ارسال نظر