کد خبر : 14677

افت قیمت ها ادامه دار می شود؟

petroshim4

پتروتحلیل- قیمت محصولات پتروشیمی در بازار داخلی امروز با افت روبه رو شد. به طوری که اکثر محصولات پلیمری کاهش محسوسی را تجربه کردند.

به گفته فعالان بازار، با توجه به افت برخی از محصولات پتروشیمی و افزایش عرضه ها در بورس کالا قیمت ها هم در بازار آزاد با کاهش روبه رو شده است. این در حالی است که اکثر معامله گران در بازار منفی ترجیح می دهند خریدهای خود را کاهش دهند.

از سوی دیگر نزدیکی به سال جدید نیز سبب شده تا بیشتر خریداران در انتظار عرضه های سلف مجتمع های پتروشیمی باشند. گفته می شود اکثر خریدها در حال حاضر برای ذخیره سازی انجام می شود.

با این حال همچنان نگرانی از افت قیمت ها در بازار وجود دارد. در بورس کالا هم امروز اکثر محصولات عرضه شده در رینگ پتروشیمی با قیمت پایه خریداری شدند. برخی از کارشناسان بازار اعتقاد دارند تا پایان سال اتفاق خاصی در بازار پتروشیمی ها رخ ندهد.

در همین حال فعالان بازار SBR انتظار افت بیشتر قیمت ها را دارند، این در حالی است که امروز نرخ گرید ۱۵۱۲ به ۴ هزار و ۸۵۰ تومان و گرید ۱۷۱۲ به ۵ هزار و ۲۰۰ تومان در هر کیلو رسید.

بیشترین افت قیمت را امروز در بازار داخل پلی اتیلن سبک ۰۲۰ با ۱۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته تجربه کرد. به طوری که نرخ این کالا از ۴ هزار و ۴۳۰ تومان در روز گذشته به ۴ هزار و ۳۳۰ تومان در معاملات امروز رسید.

البته در بازار منفی امروز پلی اتیلن سنگین ۵۲۵۱۸ پتروشیمی جم با رشد ۵۰ تومانی قیمت روبه رو شد، قیمت این کالا توسط معامله گران ۴ هزار و ۶۰۰ تومان در هر کیلو اعلام شد.

در همین حال اکثر معامله گران در بازار آزاد در انتظار معاملات هفته جاری بورس کالا و اعلام حجم عرضه ها هستند و در ضمن معاملات روزهای آتی خود را منوط به اعلام فروش سلف مجتمع های پتروشیمی می دانند. احتمال می رود عرضه ها در رینگ پتروشیمی تا هفته آتی ادامه دار باشد و تسویه محصولات نیز تا پایان هفته آتی انجام شود.

ارسال نظر