کد خبر : 12012

سود جم متاثر از افزایش قیمت خوراک

شرکت پتروشیمی جم پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۳ را مبلغ ۳۰۴۶ ریال اعلام کرد که این رقم در مقایسه با سود هر سهم سال مالی ۹۲ ،۹ درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش ایسنا، شرکت پتروشیمی جم آخرین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی ۹۲ را به صورت حسابرسی شده مبلغ ۳۳۴۷ ریال اعلام کرد.

شرکت دلایل تغییر اطلاعات پیش‌بینی سود منتهی به ۲۹ اسفند ۹۳ را نسبت به اطلاعیه قبلی خالص درآمدهای متفرقه به مبلغ ۱۹۷٫۶۱۶ ریال ناشی از سود حاصل از سپرده و سرمایه‌گذاری‌های بلند و کوتاه مدت است. با توجه به بودجه پیشنهادی سالیانه دولت در سال ۹۳ نرخ دلار معادل ۲۶۵۰۰ ریال و یورو معادل ۳۵۷۰۰ ریال در نظر گرفته شده و برای فروش صادراتی نرخ آزاد ۲۹۶۰۰ریال محاسبه شده است. همچنین در بودجه نرخ‌های فروش محصول از واحد بازرگانی و مواد اولیه مصرفی نرخ های میانگین سه ماهه سوم سال ۱۳۹۲ و اتان با نرخ ۲۴۰٫۳ دلار مصوب ستاد تدابیر ویژه و براساس ظرفیت های تولیدی تعیین شده استفاده شده است.

در ضمن عمر مفید ماشین آلات و تاسیسات واحدهای تولیدی ۱۵سال در نظر گرفته شده است .با توجه به انجام عملیات اجرای پروژه های فاز دوم سود سهام قابل پرداخت به سهامداران، ۹۵۰۰۰۰۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است.

پیش بینی عملکرد سال مالی ۹۳ در مقایسه با پیش‌بینی عملکرد سال مالی قبل افزایش ۲ درصدی فروش، افزایش ۱۱ درصدی بهای تمام شده کالای فروش رفته، کاهش ۱۵ درصدی سود عملیاتی و کاهش ۹ درصدی سود خالص را نشان می دهد.

شرکت دلایل تغییر جزئیات پیش بینی را افزایش نرخ خرید خوراک، کاهش نرخ تسعیر ارز فروشهای صادراتی و افزایش سود پیش بینی شده شرکتهای فرعی اعلام نموده است.

مطابق اطلاعات دریافتی، مفروضات پیش بینی سال مالی ۹۳ عمدتاً شامل این موارد است:نرخ خرید خوراک گاز اتان به ازای هر تن مبلغ ۲۴۰٫۳ دلار و سایر مواد اولیه بر اساس میانگین نرخهای ۳ماهه سوم سال ۹۲ در نظر گرفته شده و نرخ تسعیر ارز به ازای هر دلار معادل ۲۶ هزار و ۵۰۰ ریال و به ازای هر یورو معادل ۳۵ هزار و ۷۰۰ ریال لحاظ شده است.

همچنین شرکت مستنداتی در خصوص دریافت خوراک (اتان) به مبلغ ۲۴۰٫۳ دلار به ازای هر تن در سال آتی، به این سازمان ارائه نکرده است.لذا با توجه به ابهام موجود به نظر میرسد این نرخ بر اساس قضاوت مدیریت لحاظ شده است در صورت تغییر نرخ، سود شرکت دستخوش تغییر می شود.

علاوه بر این نرخ تسعیر ارز حاصل از فروشهای صادراتی نیز مبلغ ۲۹ هزار و۶۰۰ ریال به ازای هر دلار در نظر گرفته شده است.

با توجه به درج اشتباه سیاست تقسیم سود سال ۹۳ در فرمهای کدال توسط شرکت، بر اساس پیگیری سازمان و مطابق نامه پیوست، شرکت اعلام کرده است که هیات مدیره در نظر دارد به ازای هر سهم مبلغ ۲۱۳۲ ریال (معادل ۷۰ درصد سود خالص) را جهت تقسیم بین سهامداران به مجمع عمومی عادی سال مالی ۹۳ پیشنهاد کند.

مطابق اطلاعات دریافتی، هیئت مدیره در نظر دارد طی سال مالی ۹۳ نسبت به افزایش سرمایه از مبلغ چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران اقدام کند. شرکت پیش بینی سود تلفیقی هر سهم برای سال مالی ۹۳ را اعلام نکرده است.

ارسال نظر