کد خبر : 14589

۴۰ درصد رقابت برای دی اتیل هگزانول شازند

Shazand

پتروتحلیل- امروز در رینگ پتروشیمی بیشترین رقابت برای خرید دی اتیل هگزانول شازند صورت گرفت. به طوری که این کالا تا ۴۰ درصد بالاتر از قیمت پایه توسط معامله گران خریداری شد.

به گزارش پتروتحلیل، این کالا که با قیمت ۲ هزار و ۸۴۵ تومان و حجم ۱۱۰۰تن عرضه شده بود، با تقاضای ۳ هزار و ۶۷۴ هزار تنی از سوی معامله گران روبه رو شد و نهایت با میانگین قیمت ۴ هزار و ۳۳ تومان خریداری شد، کمترین قیمت ثبت شده بر تابلوی بورس برای این کالا ۴ هزار تومان بود.

جالب اینجاست که یک ماه پیش قیمت پایه این کالا در مرز ۴ هزارتومان قرار داشت، اما در حال حاضر که قیمت پایه این کالا به ۲ هزار و ۸۴۵ تومان رسیده باز هم معامله گران راغب هستند دی اتیل هگزانول را با نرخ ۴ هزارتومان خریداری کنند. برخی از فعالان بازار می گویند: با وجود اینکه تقاضا برای خرید این کالا بالاست، بیشتر خریداران ترجیح می دهند رقم های بالایی برای خرید این کالا ثبت کنند، از سوی دیگر برخی از آگاهان بازار می گویند: امکان دارد برخی از واردکننده ها اقدام به واردات این کالا با نرخ های بالا کرده باشند و کالای آنها هنوز به مرز ایران نرسیده باشد، به همین دلیل واردکننده ها سعی می کنند تا بازار این کالا را به هر طریقی حفظ کنند.

به گفته معامله گران واردات این کالا با ارز مبادله ای ممکن است ۲ ماه طول بکشد. در همین حال موضوع دیگر نیز به گفته کارشناسان بازار تولید پایین این کالا و مصرف بالای آن است. برخی از کارشناسان بازار معتقدند؛ واردات دی اتیل هگزانول می تواند بازار داغ آن را متعادل کند. برخی از کارگزاران هم می گویند: خریداران این کالا با توجه به تقاضای بالای معامله گران، ترجیح می دهند نرخ های بالایی را ثبت کرده و به هر طریقی شده کالای مصرفی خود را به دست بیاورند.

با این حال امروز رینگ محصولات شیمیایی ها با تعادل در محصولات دیگر همراه بود و اکثر محصولات در آرامش خریداری شدند.

ارسال نظر