کد خبر : 41956

شرکت پتروشیمی نوری اولین حامی دلفین‌های گوژپشت خلیج فارس شد

پتروتحلیل-شرکت پتروشیمی نوری که در کارنامه زیست محیطی خود اقداماتی چون پروژه بازیافت بخاراتVRU، بازیافت هشتاد درصدی پسماندها و ایجاد بیش از 8 هکتار فضای سبز را دارد، پس از حمایت همه جانبه از پروژه تحقیقاتی بررسی تأثیرات صنایع نفت و گاز برمحیط دریایی خلیج فارس، از سوی اداره کل محیط زیست استان بوشهر به‌عنوان حامی دلفین‌های گوژپشت خلیج فارس معرفی شد.

این پروژه مطالعاتی با هدف بررسی پراکنش و جمعیت دلفین‌های خلیج فارس در پارک ملی دیر- نخیلو در منطقه حفاظت شده "مند" و در راستای حفاظت از این گونه جانوری، با حمایت مالی و لجستیکی این شرکت در حال اجراست.

این پروژه با هماهنگی و تأیید اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و با هدف ارائه راهکارهای علمی و عملی مناسب برای حفظ سرمایه‌های زیست محیطی و بویژه گونه‌های جانوری خلیج فارس در مقابل پیامدهای زیست‌محیطی احداث صنایع نفت و گاز در سواحل زیبای این استان اجرا می‌شود.

این در حالیست که مجری این پروژه " انجمن طرح سرزمین " کارنامه موفقی در زمینه مطالعات دریایی در سطوح بین المللی داشته و در زمینه گسترش فرهنگ زیست محیطی جامعه با شرکت‌های بزرگ داخلی و خارجی در حال فعالیت است.

این انجمن در سال جاری موفق به اخذ جایزه ملی محیط زیست از سوی سازمان حفاظت محیط زیست گردیده است.

تیم تحقیقاتی انجمن متشکل از 4 کارشناس محیط دریایی است که بصورت ماهانه به منطقه اعزام و نحوه پراکنش جمعیت و مسیرهای حرکت گونه‌های جانوری بویژه دلفین‌ها را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهند.

همزمان با این فعالیت‌ها، این گروه راه‌های حفاظت از این گونه‌های جانوری را به جوامع محلی، دانش‌آموزان مدارس و بویژه صیادان آموزش می‌دهند.

ارسال نظر