کد خبر : 41587

رونمایی از 5 محصول استراتژیک پتروشیمی جم

پتروتحلیل- مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم، درخصوص کسب دانش تولید، این پنج محصول گفت: در سال 1395بنا به درخواست انجمن تولید کنندگان پلی اتیلن کشور، امکان سنجی تولید مواد اولیه نوار آبیاری قطره ای در این شرکت، بررسی شد که به دنبال آن تولید گرید های نوار آبیاری قطره ای برای اولین بار، در ایران به صورت تخصصی و آزمایشی با حجم محدود در خرداد 1397 صورت گرفت.

میرافضلی در ادامه افزود: پس از تولید این گرید، محصول آزمایشی، در چهار شرکت سوادکوه، سمنان، شیراز و اصفهان، توسط مشتریان تست شد و پس از رضایتمندی مشتریان و دریافت بازخورد، به مرحله تولید انبوه و تجاری رسید.

وی در ادامه گفت: این گرید های مهم و ارزشمند در واحد LLDPE (پلی اتیلن سبک خطی) پتروشیمی جم تولید می شود که استاندارد این گرید با حضور کارشناسان، پژوهشگران و متخصصین پتروشیمی جم در اواخر اردیبهشت 1397تدوین و نهایی سازی شد. در حال حاضر گرید آبیاری قطره ای از کشور های ایتالیا، آلمان، آمریکا، فنلاند و امارات متحده عربی وارد کشور می شودکه با تجاری سازی این محصول توسط پتروشیمی جم، بزودی از واردات این مواد و خروج ارز از کشور جلوگیری می شود.

سید حسین میر افضلی، با اشاره به صنعت مورد استفاده این گرید یادآور شد: مصرف سالیانه این گرید در داخل کشور، حداقل 20 هزار تن است که روند صعودی دارد و تصمیم داریم که به کشورهایی چون ترکیه، روسیه، کشور های عربی و اروپایی که پتانسیل بالایی، در صنعت کشاورزی دارند صادر کنیم.

 

ارسال نظر