کد خبر : 41481

مدیرعامل پتروشیمی جم در گفت و گو با «پتروتحلیل»؛

اسامی خریداران بورس کالا به هیچ وجه محرمانه نیست

از ابتدای سال جدید تا کنون پتروشیمی جم 170 میلیون دلار ارز در سامانه نیما بر اساس قوانین بانک مرکزی ثبت کرده است، در همین حال برخی از شرکت ها، بخشی از درآمد خود را خارج از سامانه نیما در بازار آزاد به فروش رساندند

 اسامی خریداران بورس کالا به هیچ وجه محرمانه نیست

پتروتحلیل- مدیرعامل پتروشیمی جم معتقد است؛ اگر فساد در هر سازمانی انجام شود و پیگیری های لازم جهت جلوگیری با آن رخ ندهد، فساد ریشه دار می شود.

مهندس سید حسین میر افضلی در ادامه با اشاره به اینکه کسانی که ارز دولتی گرفته اند و از آن سو استفاده کرده اند، باید با شدیدترین برخورد ها روبه رو شوند، گفت: اسامی خریداران بورس کالا به هیچ وجه محرمانه نیست.

وی همچنین در پاسخ به این سوال «پتروتحلیل»، که آیا رانت های عظیم خرید محصولات پتروشیمی با نرخ ارز 4 هزار و 200 تومان در ماههای اخیر و در بورس کالا نباید توسط دولت برگردانده شود، گفت: اگر فسادی انجام شود و پی گیری نشود، این موضوع به روندی عادی در کشور تبدیل می شود، از این رو باید متناسب با تخلفات افراد و سازمان ها، با آنها برخورد شود.

وی در ادامه تاکید کرد: باید با افرادی که ارز دولتی دریافت کرده و سودهای هنگفتی کسب کرده اند، برخورد شده و ثروت های نامشروعی که کسب کرده اند، به دولت بازگردانده شود تا برای دیگران عبرت شده و برای همیشه در اذهان بماند.

وی  در پاسخ به سوالی مبنی بر افشای اسامی خریدارن بورس کالا گفت : انتشار اسامی خریداران بورس کالا محرمانه نیست و موضوع منافع ملی کشور مطرح است، باید تمام سازمان هایی که اطلاعات خریداران و کدهای معاملاتی آنها را دارند مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین بورس کالا اقدام به افشای اسامی کنند.

وی افزود: از ابتدای سال جدید تا کنون پتروشیمی جم 170 میلیون دلار ارز در سامانه نیما بر اساس قوانین بانک مرکزی ثبت کرده است.

وی گفت: افرادی که ارز 4 هزار و 200 تومانی دریافت کرده و نیازهای اساسی مردم را تامین کرده اند، باید تشویق شده و آنهایی هم که خلاف مقررات عمل کرده و از ارز 4 هزار و 200 تومانی سواستفاده کرده اند باید تنبیه شده و با آنها برخورد شود.

 

ارسال نظر