کد خبر : 1240

آینده روشن پیش روی " شاراک "

46808_633
پتروشیمی شازند دارای نیروگاه برق به ظرفیت تولیدی ۱۲۰ مگا وات است که برق مصرفی این مجتمع تنها ۶۰ مگاوات آن را شامل می شود و قرار است در سال جاری مابقی برق تولیدی این نیروگاه را از طریق بورس انرژی به وزارت نیرو به فروش برساند.
جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی شازند (اراک) رأس ساعت ۱۵:۰۰ روز یکشنبه مورخ ۱۳۹۲٫۰۲٫۲۹ درمحل دانشگاه شهید بهشتی با حضور بیش از ۹۲ درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور سرکار خانم جنیدی نماینده سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان خالق نماینده سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین و تقی زاده نماینده صندوق بازنشستگی کشوری و به دبیری آقای علی اکبری تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای رحمانی مدیرعامل شرکت و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

۱- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی۱۳۹۱٫۱۲٫۳۰

۲- تقسیم ۳۰۰۰ ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

۳- انتخاب سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس و بازرس قانونی شرکت

۴- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

۵- بر اساس تصمیمات مجمع اعضای هیأت مدیره جدید به‌شرح زیر به مدت ۲ سال انتخاب گردیدند.

۱٫شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی

۲٫سرمایه گذاری گروه توسعه ملی

۳٫شرکت خدمات مدیریتی سرمایه مدار

۴٫سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تأمین

۵٫صندوق بازنشستگی کشوری

حاشیه مجمع

در جلسه مجمع صاحبان سهام، مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند در خصوص عملکرد مطلوب در سال مالی منتهی به ۹۱٫۱۲٫۳۰ اظهار داشت: پتروشیمی شازند در سال مالی مورد گزارش موفق به دستیابی افزایش ۲۰۲ درصدی سود عملیاتی هر سهم نسبت به سال مالی گذشته شده است .

رضا رحمانی با بیان اینکه سود خالص سال مالی مذکور نسبت به عملکرد دوره مشابه قبلی از رشد ۱۸۲ درصدی برخوردار گردیده، گفت : شرکت در بخش فروش نیز عملکرد مناسبی داشته و با رشد ۶۶ درصد فروش نسبت به سال مالی قبل همراه شده است.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند در خصوص برنامه های آتی در نظر گرفته شده برای سال مالی جاری اظهار داشت: در سال ۹۲ از محل سود حاصل از فعالیت های شرکت پلی پروپیلن جم، درآمد قابل توجهی در صورتهای مالی "شاراک" در نظرگرفته خواهد شد و از این بابت سودآوری سال مالی جاری شرکت را با تعدیل مثبت همراه خواهد کرد.

از سوی دیگر شرکت برای افزایش راندمان تولید برنامه ریزی های جدیدی را ارایه کرده است که از این محل نیز حدود ۱۰ میلیارد تومان به سود سال مالی جاری افزوده می شود.

وی در ادامه در خصوص تولید یخ خشک و تأثیر آن بر سودآوری شرکت گفت: شرکت پتروشیمی شازند برنامه تولید یخ خشک با استفاده از دانش فنی روز را دارد که اجرای این برنامه نیز می تواند سود سال ۹۲ "شاراک" را حدود ۱۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: پتروشیمی شازند دارای نیروگاه برق به ظرفیت تولیدی ۱۲۰ مگا وات است که برق مصرفی این مجتمع تنها ۶۰ مگاوات آن را شامل می شود و قرار است در سال جاری مابقی برق تولیدی این نیروگاه را از طریق بورس انرژی به وزارت نیرو به فروش برساند.

وی در خاتمه گفت: از دیگر برنامه های "شاراک" در سال جاری، استفاده از گاز LPG و دیگر گاز ها به جای خوراک نفتا است. چرا که قیمت این گازها در مقایسه با بهای خوراک نفتا کمتر بوده و استفاده از آنها صرفه اقتصادی دارد.

مجمع شرکت پتروشیمی شازند در حالی با استقبال سهامداران مواجه شد که کلیه سهامداران از عملکرد مدیریت در سال ۱۳۹۱ ابراز رضایت کرده و تقاضای حمایت بیشتر سهامدار عمده از ارزش سهام این شرکت را در بازار سرمایه داشتند.

براساس عملکرد این مجتمع در سال مالی ۹۱ و با توجه به برنامه های آتی آن برای افزایش راندمان تولید در سال مالی ۹۲ ، با یک حساب ساده می توان دریافت که "شاراک" جزو سهم های پر پتانسیل بورس است و در سال ۹۲ از محل اجرای این پروژه ها حداقل به ازای هر سهم حدود ۵۰ تومان تعدیل مثبت سودآوری را برای سهامداران خود به ارمغان خواهد آورد .

پیام هیأت مدیره شرکت پتروشیمی شازند

خرسندیم که پس از یک سال تلاش و کوشش به یاری و عنایات خداوند متعال، مجالی دوباره یافتیم تا کارنامهتلاشگران شرکت پتروشیمی شازند (اراک) را تقدیم حضورتان کنیم.

بسیار مفتخریم اعلام نماییم که با وجود محدودیت ها و شرایط خاص حاکم بر اقتصاد جهان و بالطبع کشور عزیزمان توانستیم بازده مورد انتظار سهامداران محترم را برآورده نموده و با اتکال به خداوند بزرگ و همراهی شما سهامداران گرانقدر و بهره گیری از اراده استوار و با تلاش جمعی ، ضمن حضور فعال در عرصه اقتصاد کشور ، ارزش آفرینی را برای همه ذینفعان از اندیشه به عمل برسانیم و شرایطی را مهیا نماییم تا بتوان در راستای برنامه های استراتژیک شرکت قدم برداشته و با تخصص ، انعطاف پذیری و درک مناسب مدیران و کارکنان در سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی موفق به کسب افتخارات و دستاوردهای جدید به شرح ذیل درسال مالی ۱۳۹۱ نایل شویم:

۱- کسب بالاترین رکورد مقدار فروش به میزان ۸۲۷,۴۷۷ تن

۲ - کسب بالاترین رکورد مبلغ فروش به مبلغ ۲۱,۴۲۱ میلیارد ریال

۳-کسب بالاترین رکورد تولید محصولات نهایی و میانی به میزان ۱,۸۱۹,۳۸۰ تن

۴-کسب بالاترین سود عملیاتی و سود بعد از کسر مالیات به ترتیب به مبلغ ۴,۳۹۴ و ۴,۰۳۶ میلیارد ریال

۵- افزایش روند سود دهی شرکت پلی پروپیلن جم و ثبت رکورد سود پس از کسر مالیات به مبلغ ۱,۶۱۲ میلیارد ریال

۶ - تصویب چارت سازمانی شرکت برای اولین بار پس از خصوصی سازی

۷- افزایش ظرفیت تولید به میزان ۱۰ درصد نسبت به سال قبل و میزان ۷ درصد نسبت به طراحی و ۲ درصد نسبت به برنامه

۸- راه اندازی آزمایشی پروژه هیدروژناسیون c4 و ایجاد قابلیت لازم برای تامین ۱۰ درصد خوراک واحد الفین از این طریق

۹ - کسب عنوان نخست بهره وری سرمایه و بهره وری انرژی در چهارمین دوره جشنواره ملی بهره وری صنایع پتروشیمی

۱۰ - کسب عنوان تولید کننده برتر سال ۱۳۹۱ جشنواره تولید ملی برای هفتمین سال متوالی

۱۱- کسب عنوان صادر کننده نمونه سال ۱۳۹۱ برای چهارمین سال

۱۲- دریافت لوح و تندیس قهرمان صنعت در سال ۱۳۹۱

۱۳- بهبود کیفیت محصولات تولیدی و کاهش قابل توجه شکایت مشتریان از کیفیت محصولات

۱۴- اخذ معافیت مالیاتی پروژه ها ( ماده ۱۳۸ ق.م.م) از هیأت ۲۵۱ مکرر

ارسال نظر