کد خبر : 8920

خریدهای احساسی گریبان پلی اتیلن ترفتالات را هم گرفت

با وجود اینکه هفته گذشته تقاضا برای خرید پلی اتیلن ترفتالات گرید BG ها به دلیل اتمام فصل مصرف کاهش یافته بود و بازار داخل هم شاهد افت نرخ گرید بطری بود، اما در هفته جاری تقاضا نسبت به هفته گذشته افزایش داشت و به این ترتیب BG821 که با نرخ پایه ۳هزار و ۶۳۱ تومان و حجم هزارتن عرضه شده بود، با تقاضایی معادل ۲ هزار و ۴۲۰ تن مواجه شده و در نهایت با قیمت ۳ هزار و ۷۳۴ تومان توسط معامله گران خریداری شد.

به گزارش پتروتحلیل و به عقیده کارشناسان بازار احساسی شدن خریداران به دلیل محدودیت های خرید از مچینگ و همچنین ترس از گران تر شدن محصولات در روزهای آینده یکی از دلایلی بود که این کالا با نرخ بالایی خریداری شد. این کالا در بازار داخل به ۴ هزار و ۱۴۰ تومان درهر کیلو رسیده است. معامله EX3 هم به گفته بسیاری از کارگزاران با وجود اینکه بیشتر توسط مصرف کنندگان انجام شد، اما احساسی بود. این کالا با حجم ۱۵۰۰ تن در بورس و به صورت جامبو عرضه شده بود که تقاضای معادل ۳ هزارتن داشت و با سقف قیمت هم خریداری شد.

این در حالی است که کارشناسان بازار پتروشیمی معتقدند؛ احتمال افزایش قیمت ها با توجه به محدودیت ها وجود دارد و بعید به نظر می رسد که بازار در هفته اول آذر ماه و با توجه به شارژ سهمیه پروانه های بهره برداری قابل کنترل باشد.

ارسال نظر