کد خبر : 41920

مدیرعامل پالایشگاه تبریز خبر داد

اجرای ١٥ پروژه زیست محیطی در پالایشگاه تبریز

اجرای ١٥ پروژه زیست محیطی در پالایشگاه تبریز

پتروتحلیل- پروژه زیست محیطی در 5 سال گذشته با اعتبار بالغ بر 364 میلیون یورو و 406 میلیارد ریال در پالایشگاه تبریز اجرا شد.

مدیرعامل پالایشگاه تبریز با اعلام این مطلب از بهره برداری 10 پروژه خبر داد و گفت: پروژه بنزین­سازی جدید با هدف تولید بنزین پاک، پروژه بازیافت گازهای ارسالی به فلر و پروژه ­تصفیه گازوئیل با هدف تولید گازوئیل منطبق با استاندارد یورو 5 از پروژه های مهم این شرکت است.

وی همچنین افزود: پروژه استقرار سامانه پایش آنلاین در بهمن ماه 96 به بهره برداری رسیده و نتایج آنالیز خروجی دودکش ها به صورت آنلاین به اداره کل محیط زیست استان ارسال می شود.

وی ادامه داد: طرح جامع پالایشگاه تبریز نیز با رویکردکاهش تولید نفت کوره و افزایش تولید محصولات با ارزش مانند بنزین و گازوئیل پاک و منطبق با استانداردهای زیست محیطی روز با اعتبار بالغ بر 6/1 میلیارد یورو در دستور کار این شرکت قرار دارد که امید است با حمایتهای استانی و ملی و تامین منابع مالی(فاینانس) با اجرای این طرح گامی بلند در شکوفایی اقتصادی و زیست محیطی منطقه برداشته شود.

لازم به ذکر است که کلیه پارامترهای مورد پایش در منابع انتشار این شرکت در خصوص پساب خروجی100% منطبق با استاندارهای زیست محیطی بوده و در خصوص منابع ثابت انتشار (کوره­ها و بویلرها) ‌ میزان انطباق با استانداردهای زیست محیطی در خروجی منابع 99 درصد می­باشد و بهبود مستمر با اجرای پروژه های کیفی سازی همواره در دستور کار این شرکت قرار دارد و گزارشات زیست محیطی در ادوار معین به مراکز ذیصلاح قانونی ارسال می شود.

 

ارسال نظر