کد خبر : 3883

آینده بازار پی وی سی چه خواهد شد؟

در حالی امروز حجم زیادی از پی وی سی عرضه شده در بورس کالا وارد زمان مچینگ شد که برخی از کارشناسان این بازار اعتقاد دارند اگر بازار پی وی سی در هفته آتی هم بر همین منوال ادامه پیدا کند و از رکود خارج نشود، به احتمال زیاد ثبت نام های سایت بهین یاب لغو شده و یا فروش ها بر عهده مجتمع های پتروشیمی قرار گیرد.

این درحالی است که طی روزهای اخیر بازار پی وی سی با توقف مبادلات و عدم تغییر قیمت ها روبه رو بوده و هنوز هم از این وضعیت خارج نشده است. گر چه برخی از آگاهان بازار در خصوص تشکیل جلسه ای برای دریافت مجوز صادرات پی وی سی طی هفته گذشته خبر می دادند، اما گویا این جلسه هنوز برگزار نشده و به این ترتیب پتروشیمی های تولیدکننده پی وی سی قادر به صادرات نیستند.

به گزارش پتروتحلیل و به گفته ایرانی، کارشناس بازار پی وی سی، گرید S65 با توجه به عدم صادرات و اشباع بازار دیگر خریداری ندارد و امروز هم نرخ بازار این کالا ارزان تر از بورس بود و از این رو معامله گران علاقه ای به خرید این کالا نشان ندادند. تنها گرید پی وی سی که در این روز سقف قیمت را تجربه کرد S70 آبادان بود که شایعاتی هم در خصوص این گرید در بازار مطرح بود، برخی از آگاهان بازار می گویند: بازرگانی پتروشیمی به پتروشیمی آبادان عنوان کرده که تولید این گرید را متوقف کند تا پتروشیمی اروند بتواند گرید S70 خود را بفروشد. این در حالی است که خریداران پی وی سی S70 علاقه ای به خرید تولیدات پتروشیمی اروند ندارند؛ چرا که کیفیت این محصول را بسیار پایین می دانند. گر چه در این روز ۱۰۰ تن از عرضه S70 اروند در بورس کالا فروخته شد، اما بیشتر تولیدکنندگان معتقدند این کالا را معامله گران ناآگاه از بورس خریداری کرده اند.

در همین حال S70 آف گرید اروند هم در این روز بر تابلوی بورس آمد، برخی از معامله گران می گویند: این همان محصول ON گرید است که با عدم استقبال خریداران مواجه شده و در نتیجه پتروشیمی اروند تصمیم گرفته این کالا را به صورت آف گرید عرضه کند. البته در ماههای گذشته بیشتر معامله گران از تحویل های پتروشیمی اروند هم ناراضی بوده و همواره از دیرکرد این مجتمع گله می کنند. این در حالی است که بازار پی وی سی با تشدید رکود در روزهای اخیر مواجه است و به گفته کارشناسان این بازار بعید به نظر می رسد که تغییری در روند بازار پی وی سی تا پیش از تحلیف رییس جمهور انجام شود. به گفته این گروه اگر تغییری در سییاست های صادرات انجام نشود، انتظار برای تغییر روند بازار بیهوده خواهد بود.

قیمت انواع پی وی سی در بورس کالا(کیلو/تومان)

نوع کالا

تولیدکننده

قیمت پایه

میانگین قیمت معامله

عرضه

حجم معامله

پلی وینیل کلراید S65

بندرامام

۲۵۳۳

۲۵۳۳

۲۵۰۰

۲۵۰۰

پلی وینیل کلراید S65

غدیر

۲۵۳۳

۲۵۳۳

۲۵۰۰

۲۳۰

پلی وینیل کلراید S65

آبادان

۲۵۳۳

(مچینگ)

۳۰۰

۰

پلی وینیل کلراید S70

آبادان

۲۷۸۶

۲۹۲۵

۷۰۰

۷۰۰

پلی وینیل کلراید S70

اروند

۲۷۸۶

۲۷۸۶

۲۵۰۰

۱۱۰

پلی وینیل کلراید S70 آف گرید

اروند

۲۵۰۷

۲۵۰۷

۵۰۶

۴۴

ارسال نظر