کد خبر : 8768

بورس و آرامش بعد از مذاکرات

mozaker&b
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار تهران امروز رویکردی متعادل به دلیل پایان بی نتیجه مذاکرات ژنو داشت هر چند این مذاکرات ده روز دیگر از سر گرفته می شود اما اندکی به نتیجه نرسیدن این مذاکرات موجب شروع آرام بازار شد.
در شروع بازار امروز گروه پالایشی با توقف نماد پالایشگاه لاوان خبر ساز شد این توقف که برای اعلام تعدیل مثبت صورت گرفت جان دوباره ای به گروه پالایشگاهی داد و این گروه را از صفهای فروش دور ساخت.
محمدعلی دادور مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان در گفتگو با بورس نیوز ضمن اشاره به توقف نماد معاملاتی "شاوان" طی معاملات روز جاری عنوان کرد: شرکت پالایش نفت لاوان در پی شکل گیری سه تغییر مثبت در سود پیش بینی شده سال ۹۲ اقدام به توقف نماد معاملاتی طی معاملات امروز نمود.
وی ادامه داد: یکی از عوامل تأثیرگذار بر تغییر پیش بینی سود سال مالی ۹۲ "شاوان" تغییر سوخت پالایشگاه می باشد که پیشتر سایر شرکت های پالایشی به غیر از شرکت پالایش نفت لاوان از آن برخوردار بوده است.
دادور در خصوص موضوع پرداخت یک درصد عوارض آلایندگی توسط شرکت های پالایشی و تأثیر آن بر تعدیل پیش بینی سال مالی ۹۲ اظهار کرد: از آنجا که تاکنون موضوع مذکور به دستگاه های اجرایی ابلاغ نگردیده است "شاوان" نیز تاکنون اقدامی جهت اندازه گیری میزان تأثیر این موضوع بر تعدیل پیش بینی درآمد سال مالی ۹۲ انجام نداده است. چراکه انجام بیش داوری در موضوع مطرح شده مناسب به نظر نمی آید.
وی ادامه داد: شرکت پالایش نفت لاوان در حالی در جزیره کوچکی به فعالیت خود ادامه می دهد که قبلاً نیز اقدامات به جایی را جهت همکاری با سازمان محیط زیست انجام داده است و در همین راستا پرداخت یک درصد عوارض آلایندگی برای این شرکت امری نامناسب و سنگین می باشد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت لاوان در پایان از ارسال گزارشات مربوط به تعدیل پیش بینی درآمد سال مالی ۹۲ به بورس خبر داد و افزود: به نظر می رسد که روند بررسی و بازگشایی نماد معاملاتی "شاوان" حداقل یک هفته به طول انجامد. در همین حال امروز مساله افزایش سرمایه پالایشگاه تهران نیز با ابهام مواجه شد. پالایشگاه تهران که دارای ۶۰ میلیون سهم است به دلیل سالها دولتی بودن اجازه افزایش سرمایه نیافته است و از این رو قیمت نزدیک به یکصد هزار تومان به ازای هر سهم دارد.
به گزارش سنا غلامرضا ابوترابی، رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس، در خصوص شایعه منتشر شده در خصوص افزایش سرمایه شتران و بحث رد این درخواست اعلام داشت: شرکت پالایش نفت تهران تا به حال هیچ گونه درخواستی مبنی بر افزایش سرمایه چه از محل سود انباشته و چه از محل آورده های نقدی به این سازمان ارسال نکرده است. در گروه پتروشیمی دیروز بیشتر نمادها متعادل رو به کاهش به کار خود پایان دادند و در گروه شیمیاییها نیز به جز چند نماد بقیه با افت همراه شدند.
ارسال نظر