کد خبر : 8528

بازار آرام

bourse19
پتروتحلیل- بازار سهام امروز نیز شرایط آرامی را پشت سر گذاشت. در این بازار آرام که افت اندک شاخص را تجربه کرد گروه پتروشیمی روز متعادل رو به مثبتی را تجربه کرد. نبود گروه پیشرو و برخی خبرها در مورد کاهش احتمال جهش بهای گاز اندکی شرایط گروه پتروشیمی بهتر شد هر چند که هنوز این گروه همچنان درگیر مساله گاز بوده و همین امر نیز حرکت این گروه را با مشکل مواجه ساخته است.
در بازار امروز هلدینگ خلیج فارس گزارش سه ماهه خود را در سایه تداوم ابهام در مورد گزارشهای سه ماهه و شش ماهه شرکتهای زیر مجموعه منتشر کرد. شرکت مادر (هلدینگ) صنایع پتروشیمی خلیج فارس با سرمایه ای بالغ بر ۲ هزار و ۴۷۸ میلیارد و ۸۶۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان درآمد هر سهم در سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ۹۳
مبلغ ۹۲۱ ریال سود خالص پیش بینی کرده و در عملکرد ۳ ماهه موفق به تحقق زیان ۱ ریالی به ازای هر سهم شده است و این در حالیست که دوره مشابه سال مالی گذشته نیز با تحقق زیان ۱ ریالی به پایان رسیده بود.
شایان ذکر است "فارس" سود تلفیقی خود را در سطوح ۱۰۸۲ ریال به ازای هر سهم پیش بینی کرده است.این گزارش البته از یک سو گزارشی درست است چرا که هلدینگ خلیج فارس یک شرکت سرمایه گذاری بوده و پس از تقسیم سود شرکتهای زیر مجموعه سود خود را شناسایی خواهد کرد اما عدم انتشار گزارشهای سه ماهه و شش ماهه مانع از راستی آزمایی ارقام مندرج در گزارش پیش بینی سود شده است.
در گزارش هلدینگ خلیج فارس در همین حال از نظر درج برخی ارقام جالب توجه بود در این گزارش سود نقدی هر سهم پتروشیمی بندرامام که سال گذشته ۶۹۸ریال بود رقم ۳۷۰ریال پیش بینی شده است. در همین حال برای پتروشیمی تندگویان سودی پیش بینی نشده و دو شرکت یوتولیتی فجر و مبین نیز شاهد اختلاف عظیم درآمدی هستند براساس ارقام درج شده سود مبین امسال ۵۴۰میلیارد تومان و سود فجر ۱۸٫۵میلیارد تومان دیده شده است.انتظار می رود انتشار گزارشهای سه ماهه و شش ماهه شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس ابهامات موجود را بر طرف کند.
در گروه نفتی اصلاح قیمتی پالایشگاهها امروز نیز ادامه داشت این در حالی بود که گزارش پیشرفت پروژه بنزین سازی پالایشگاه بندر عباس مانع از افت قیمت بیشتر این سهم شد. در گروه شیمیایی رویکرد بازار به سوی شرکتهای کوچک موجب افزایش قیمت سهام شیمیایی ها که عموما شرکتهای کوچکی هستند شد.
ارسال نظر