کد خبر : 8132

نگاهی به این روزهای بازار پی‌وی‌سی

pvc5

پتروتحلیل- امروز در حالی بازار پی وی سی با نوسان قیمت ها همراه شد که افت نرخ پایه گریدهای پی وی سی برای عرضه های هفته جاری بورس کالا به گفته آگاهان بازار در محدوده ۷۰ تومان قرار دارد. افت قیمت پایه پی وی سی در بورس متاثر از قیمت جهانی رخ داده است. به گزارش پتروتحلیل، قیمت جهانی پی وی سی در حال حاضر ۹۸۸ دلار در هر تن و براساس نشریه ICIS اعلام شده است. این در حالی است که تولید پی وی سی در پتروشیمی غدیر به دلیل نبود کاتالیست متوقف شده و احتمال می رود حواله های فروخته شده توسط این مجتمع تا یک ماه آینده به کالا تبدیل نشود.

به گفته ایرانی، تاجر بازار پی وی سی، در حال حاضر پتروشیمی بندرامام گرید S60 و پتروشیمی آبادان گرید ۵۷ تولید می کند و تنها پتروشیمی اروند در مدار تولید قرار دارد، البته پتروشیمی اروند نیز در حال تولید S65 به صورت جامبو و پالت است که با توجه به تعهدات صادراتی تنها گرید جامبو در بازار داخل عرضه می کند. برخی از مصرف کنندگان معتقدند؛ گرید پالت مجتمع اروند کیفیت مطلوب تری نسبت به جامبو دارد و از این رو از خرید این کالا سرباز می زنند.

با این حال گفته می شود همچنان بازار پی وی سی با تقاضای پایین و در نتیجه ضعف مبادلات همراه است و احتمال نمی رود با توجه به وضعیت نامشخص صادرات از سوی اشخاص حقیقی و شرکت های خصوصی اتفاق خاصی در این بازار رخ دهد. البته به گفته ایرانی، تاجران پی وی سی در ترکیه حاضر به خرید این کالا با قیمت ۱۰۳۰ دلار و تاجران آذربایجان و ارمنستان نیز این کالا را با نرخ ۱۰۵۰ دلار خریداری می کنند.

گر چه سال گذشته در همین ماه تقاضا برای خرید پی وی سی بسیار بالا بود، اما امسال بازار داخل با رکود و ضعف مبادلات همراه است و گمان نمی رود تا هفته های آتی نیز در این بازار تحرکی ایجاد شود.

ارسال نظر