کد خبر : 6926

در بازار پی وی سی چه می گذرد؟

pvc2

پتروتحلیل- بازار پی وی سی همچنان متاثر از عدم عرضه پالت گرید S65 با افزایش قیمت این کالا روبه رو است، به طوری که امروز نرخ S65 غدیر و بندرامام به مرز ۲ هزار و ۹۵۰ تومان تحویل کارخانه و ۳ هزارتومان تحویل تهران رسید. به گفته ایرانی، تاجر بازار پی وی سی با توجه به اینکه تفاوت ۸۲ تومانی قیمت هر کیلو پی وی سی به صورت پالت با جامبو، پتروشیمی ها ترجیح می دهند جامبو تولید کرده، از سوی دیگر واردات پالت هم سخت های ماههای گذشته شده و از این رو قیمت پالت در بازار داخل رو به افزایش است.

به گزارش پتروتحلیل و به عقیده ایرانی، با توجه به اینکه برنامه ریزی مدونی در پتروشیمی ها تولیدکننده پی وی سی وجود ندارد، خریداران هم با مشکلات زیادی روبه رو هستند و از این رو برخی از ماهها شاهد افزایش گریدی در بازار و برخی از ماهها شاهد کاهش همان گرید هستیم. این در حالی است که پتروشیمی آبادان نیز با کمبود کاتالیست مواجه است و از این رو نمی تواند گرید ۵۷، ON گرید تولید کند و مشغول تولید گرید ۵۷ آف است. از سوی دیگر گفته می شود پتروشیمی آبادان برای تحویل کالاهای فروخته شده طی یک ماه گذشته در بورس کالا هم با مشکلات بسیاری روبه رو است و قادر به تحویل کالاها به خریداران نیست.

در همین حال پتروشیمی اروند نیز با وجود تولید گرید S70، خریداران زیادی ندارد؛ چرا که بیشتر کارخانه داران از کیفیت پایین این کالاها گله می کنند، از سوی دیگر این پتروشیمی اقدام به فروش گرید S60 در بورس کالا و به صورت سلف کرده، اما هنوز خط تولید این کالا متوقف است و قرار است در اواخر آبان ماه شروع به کار کند. البته پتروشیمی بندرامام تا ۱۵ روز آینده باید گرید S60 را بر مدار ببرد؛ چرا که زمان سلف های فروخته شده این مجتمع به سر خواهد رسید.

البته امروز گرید S65 پالت غدیر با سقف قیمت و جامبوی آن را با رقابت اندک توسط معامله گران خریداری شد، در عین حال تقاضا برای خرید این کالاها بالا بود. گرید S65 بندرامام هم با تقاضای ۲ هزار و ۵۰۰ تنی مواجه شد. گرید آف ۵۷ آبادان و گرید S60 بندرامام هم با سقف قیمت توسط کارگزاران خریداری شدند. البته عرضه های امروز پی وی سی با رشد ۳۰ تومانی قیمت های پایه روبه رو بودند.

ارسال نظر