کد خبر : 6348

چه کسی مدیرعامل بورس انرژی می شود؟

enerji5

پتروتحلیل- عرضه متانول سه شرکت پتروشیمی زاگرس، فن آوران و شیراز روز سه شنبه هفته جاری در بورس انرژی انجام خواهد شد. باقری، مدیر نظارت بر بازار بورس انرژی با اعلام این خبر به خبرنگار پتروتحلیل گفت: از این پس عرضه متانول در روز سه شنبه هر هفته انجام خواد شد. هفته گذشته نیز روز سه شنبه ۵ هزارتن متانول از سوی این سه شرکت با نرخ ۸۱۰ تومان در هر کیلو عرضه و خریداری شد.

در همین حال جلسه تعیین مدیرعامل بورس انرژی هم یکشنبه هفته آینده با حضور هیات مدیره برگزار خواهد شد. گفته می شود گزینه هایی مانند خواجه نصیری، پویان فر و قاضی زاده برای تصدی حکم مدیرعاملی بورس انرژی مطرح هستند.

البته فردا ۳ هزار متر مکعب معادل ۳ میلیون لیتر حلال ۴۰۲ پالایش نفت بندرعباس در رینگ بین المللی بازار فیزیکی بورس انرژی نیز عرضه می شود. فلاح، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس انرژی با بیان این مطلب گفت: برای نخستین بار در رینگ بین المللی بازار فیزیکی بورس انرژی حلال ۴۰۲ از فراوردهای نفتی معامله می شود. وی درباره قیمت این محموله گفت: قیمت پایه هر لیتر حلال ۴۰۲ مبلغ یک دلار و ۴ سنت تعیین شده که ارزش تقریبی این محموله بیش از ۳ و نیم میلیون دلار برآورد شده است. مدیر روابط عمومی و امور بین الملل بورس انرژی درباره شیوه تسویه این معامله اظهار داشت: تسویه این معامله به صورت ریالی و با نرخ تسعیر ارز اعلام شده در سایت بانک مرکزی (مرکز مبادلات ارزی) در روز معامله انجام می گیرد.

فلاح افزود: محل تحویل این کالا در باراندازهای پالایشگاه نفت بندرعباس خواهد بود وخریداران مکلف اند ۱۰ درصد از ارزش تقریبی معامله را قبل از انجام معامله پرداخته کرده و قوانین و مقرارت مرتبط با اینگونه معاملات را رعایت کنند. خاطر نشان می شود، حلال ۴۰۲ ترکیبی مشابه نفت سفید است که در سه رتبه A، B و C تولید می شود که حلال عرضه شده فردا از نوع A است که بیشترین کاربرد آن در صنایع رنگ سازی، چاپ و تینر سازی است.

ارسال نظر