کد خبر : 5835

بازار در انتظار گزارش شش ماهه متانول سازان

Kalaye Petroshimi
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار تهران امروز همچنان با روند رشد همراه بود که موجب شد تا شاخص کل به میزان ۱٫۶۷ درصد دیگر رشد کند. امری که موجب شد همچنان اکثر نمادهای بازار با رشد قیمتی همراه شدند هر چند که بیشتر شرکت ها نتوانستند به میزان روز سه شنبه تقاضا و صف داشته باشند.
در میان پتروشیمی ها امروز بیشترین میزان معاملات را شرکت تاپیکو به خود اختصاص داد که در آخرین روز معاملاتی پیش از برگزاری مجمع و تقسیم سود در بورس حضور داشت. روز یکشنبه تاپیکو شاهد برگزاری مجمع سالانه خواهد بود. در گروه پتروشیمی کاهش بهای اوره جهانی نیز به مرز ۲۸۰ دلار فشار عرضه ها را در نمادهای اوره ای دارای صادرات افزایش داده است. در میان اوره سازان خراسان و شیراز تامین کننده داخلی و کرمانشاه و پردیس بیشتر صادر کننده هستند. در میان متانول ها همچنان بازار در انتظار گزارش های شش ماهه است، هر چند که زاگرس براساس شنیده ها همچنان با تنگناهای تولیدی مواجه است.
در گروه پالایشگاهی همچنان سهام سه شرکت اصفهان، تبریز و بندرعباس رفتار قیمتی کاهشی داشتند که بخش عمده آن ناشی از تعداد بیشتر سهامداران است و سهام شناور بالای شرکتهای سه گانه موجب افزایش عرضه ها شده است. این در حالی است که لاوان و تهران با تداوم رشد مواجه بودند. در گروه شیمیایی تمام نمادها به جز شیمیایی سینا با رشد همراه بودند در این گروه نگاه ها نیز به سوی گزارش های شش ماهه است.
ارسال نظر