کد خبر : 4023

عرضه پتروشیمی جم و اقبال تاپیکو

13920327103154622204614

پتروتحلیل- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار امروز با فشار عرضه ها در گروه پتروشیمی روبه رو بود، به طوری که اوره سازان که در روزهای اخیر متاثر از تصویب افزایش نرخ اوره داخلی با صف خرید روبه رو شده بودند، افت قیمت داشتند. البته اوره سازان شرایط خاصی دارند؛ چرا که با توجه به نوسانات قیمت این کالا در بازارهای جهانی و عدم مشخص نبودن قیمت دلار در بازار ارز، پیش بینی این گروه را مشکل می کند. با این حال اگر قیمت اوره در بازارهای جهانی افزایش یابد و دلار در همین محدوده باقی بماند، انتظار می رود این گروه با اقبال بیشتری مواجه شوند.

از سوی دیگر امروز بازگشایی زاگرس با افزایش قیمت تا محدوده ۲۸۰۰ روبه رو شد، اما تاپیکو همچنان در حال نوسان قیمتی بین ۳۷۰ تا ۳۸۰ تومان است، احتمال دارد عرضه پتروشیمی جم شرایط بهتری برای تاپیکو ایجاد کند و سود آن را افزایش دهد. با این حال پتروشیمی جم هنوز گزارش سود سال ۹۲ خود را که احتمالا بین ۳۵۰ تا ۳۶۰ تومانی است را اعلام نکرده، با این حال گفته می شود در اوایل هفته بعد عرضه خواهد شد.

البته در این روز غدیر با افت قیمت روبه رو شد، این در حالی است که پارسان همچنان غیبت دارد، اما بازگشایی آن می تواند بر معاملات غدیر تاثیر گذار باشد. گفته می شود پارسان تعدیل خوبی در سال جاری خواهد داشت و احتمالا سود خوبی را برای سال ۹۳ اعلام خواهد کرد، به طوری که شرکت های زیر مجموعه پارسان گزارش های سال جاری خوبی را تا کنون پیش بینی کرده اند.

ارسال نظر