کد خبر : 5592

بهبود نسبی بازار با پیشروی پتروشیمی ها

saham
پتروتحلیل- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران امروز شرایط بهتری را تجربه کرد و موجب شد تا وضعیت معاملاتی اکثر نمادها بهتر شود که در این شرایط گروه پتروشیمی توانست به صدر بازار بیاید و برخی از نمادها نظیر هلدینگ تاپیکو تا صف خرید نیز به پیش رفت.از دیدگاه کارشناسان با توجه به عدم تغییر نرخ خوراک مجتمع های پتروشیمی و افزایش نرخ دلار ، شرکت های پتروشیمی در موقعیت ارایه گزارشهای فوق العاده ای در شش ماهه قرار دارند که همین امر نیز موجب شده است خریدهای روی پتروشیمی ها افزایش یابد.
در همین حال با توجه به نزدیکی زمان برگزاری مجمع تاپیکو سهامداران برای خرید این سهام علاقه قابل ملاحظه ای نشان می دهند این شرکت در تاریخ ۲۴ شهریور ماه مجمع خود را برگزار می کند که این به معنای توقف نماد احتمالا در پایان معاملات سه شنبه خواهد بود با توجه به قیمت ۳۷۴ تومانی این سهم و احتمال تقسیم سود ۴۰ تا ۵۰ تومانی شرکت در مجمع و اعلام پرداخت سود از ۱۵ مهرماه به سهامداران حقیقی بازدهی قابل توجه ۱۰ تا ۱۴ درصدی از سود نقدی پیش روی سهامداران شرکت قرار دارد از سوی با توجه به سود بالاتر شرکت در سال مالی منتهی به ۳۱ اردیبهشت ۹۳ وهمچنین تاکیدهای مکرر مهندس زنگنه وزیر نفت بر تکمیل پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس که زیر مجموعه تاپیکو به شمار می رود انتظار می رود شرکت بازدهی بیشتری را نیز رقم بزند.
در گروه پالایشگاهی دیروز نماد پالایشگاه لاوان با صف خرید همراه شد پالایشگاه تهران نیز دیروز صف خرید بود اما پالایشگاه بندرعباس علی رغم خرید نزدیک به ۱۸میلیون سهم در صف فروش به کار خود پایان داد. در روغن سازها شنیده ها حکایت از تعدیل فوق العاده نفت بهران دارد. گفته می شود بهران در ۵ ماهه ۳۵۰ تومان سود محقق کرده است و گزارش تعدیل سود هر سهم به ۶۵۰ تومان پذیرفته نشده است. درگروه شیمیایی نیز دیروز آرامش نسبی حاکم بود و نماد نیروکلر پس از مجمع فوق العاده تطبیق اساسنامه بازگشایی شد.
ارسال نظر