کد خبر : 4831

طلسم عرضه جم می شکند

images (9)
پتروتحلیل- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران امروز شرایط بهتری از روز یکشنبه را تجربه کرد و عرضه های سنگین جای خود را به معاملات متعادل داد. در بازار سهام پس آنکه گروه پتروشیمی نتوانست صدر نشینی خود را تثبیت کند، دیروز شاهد رقابت مجدد گروه بانکی و تجهیزاتی برای صدر نشینی بازار بود که در این میان دو گروه تجهیزات و بانکی عملکرد بهتری را نشان داده و گروه پتروشیمی را به حاشیه کشانند. در این شرایط صف های شکننده نمادهای پتروشیمی به ویژه در نمادهای نظیر تاپیکو و پتروشیمی اراک با عرضه های سنگین مواجه شدند.
در گروه پتروشیمی مهمترین خبر امروز به حل مشکل تقسیم سود ۲هزار ریالی پتروشیمی جم و اعلام زمان معارفه این شرکت باز می گشت. براساس اعلام صورت گرفته این غول پلی اتیلن ساز کشور عصر روز یکشنبه در محل شرکت جلسه معارفه خود را برگزار می کند و پس از آن این شرکت در آستانه عرضه قرار خواهد گرفت. عرضه پتروشیمی جم علاوه بر اهمیت بالایی آن برای بازار سرمایه تاثیر مهمی نیز بر سه سهامدار عمده این شرکت، یعنی صندوق بازنشستگی، تاپیکو و پترول خواهد گذاشت.
در گروه نفتی ها دیروز برای دقایقی نفت پارس با تعادل مواجه شد اما مجددا صف خرید برای آن شرکت تشکیل شد. در همین حال دو روغن ساز دیگر بورسی نیز دیروز رشد قیمتی را شاهد بودند اما در میان پالایشگاه ها اصلاح قیمت دردناک پالایشگاه تهران همچنان ادامه دارد. در گروه شیمیایی ها امروز نماد سرمایه گذاری پتروشیمی برای برگزاری مجمع سالانه متوقف شد.
ارسال نظر