کد خبر : 4244

شیمیایی ها در اصلاح قیمتی

0000

پتروتحلیل- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار امروز نیز شاهد اصلاح قیمتی گروه شیمیایی بود و تقریبا تمامی نمادهای عمده با افت مواجه شدند. با اقبال بازار به سوی گروه بانکی و معدنی و فلزی گروه شیمیایی به ویژه در بخش پتروشیمی از صدربازار به پایین آمده و عملا قیمت ها در حال اصلاح است.

در همین حال در گروه نفتی نیز هیچ نمادی در حال حاضر باز نیست تا همین امر نیز بیش از پیش از سهم شیمیایی ها بکاهد. در گروه پتروشیمی لیدرهای مهمی نظیر خلیج فارس و تاپیکو همچنان کاهش قیمتی را تجربه می کنند. در همین حال با توجه به معرفی دو چهره نفتی مهندس زنگنه به عنوان وزیر نفت و مهندس نعمت زاده به عنوان وزیر صنعت معدن و تجارت بازار چشم به راه تصمیم مجلس در مورد این دو وزیر پیشنهادی و به ویزه شیخ الوزرا مهندس زنگنه است تا دریابد آیا وی می تواند در میان انتقادات سیاسی صورت گرفته از وی با رای اعتماد از مجلس خارج شود یا خیر؟

در همین حال بحث در مورد خوراک واحدهای پتروشیمی و همچنین یکسان سازی نرخ ارز می تواند در این گروه موثر باشد. در همین حال امروز قیمت دلار اندکی افزایش یافت در صورت بازگشت دلار به بالای مرز ۳۵ هزار ریال شرکت های شیمیایی موقعیت بهتری را شاهد خواهند بود. در گروه نفتی ها امروز نفت بهران گزارش پیش بینی سود خود را با افزایش هزار ریالی سود هر سهم اعلام کرد، نفت بهران سود هر سهم خود را از ۲ هزار و ۹۵۳ ریال به ۳هزار و ۹۵۳ ریال افزایش داده است که در سه ماهه یک هزار و ۱۳۹ریال آن را محقق کرده است.

ارسال نظر