کد خبر : 2910

" زاگرس " در انتظار سود

Sena-91(5)

پتروتحلیل- همایون دارابی: گر چه در روزهای اخیر افت قیمت دلار به زیر ۳ هزارتومان نگرانی زیادی در بین سهامداران ایجاد کرده بود، اما امروز با بازگشت قیمت دلار به محدوده ۳ هزار و ۲۰۰ تومان، بازار سهام شرایط بهتری را سپری کرد، به طوری که شاخص کل با رشد ۷۹۳ واحدی روبرو شد و به رقم ۴۹،۴۲۷ واحد رسید و نماد معاملاتی فارس ، شپنا و پارسان بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

بازگشت قیمت دلار به مرز ۳ هزار و ۲۰۰ تومان امروز سبب شد تا معاملات پتروشیمی ها در بورس اوراق با وجود واکنش مثبت شرکت های صادراتی به این روند، با صف خرید مواجه شود. از سوی دیگر انتشار اخباری در خصوص تسهیل صادرات پلی پروپیلن ها هم موجب شده تا بازار روندی مثبت به سهام گروه پتروشیمی ها نشان دهد. در همین حال متانول هم با رشد قیمت در بازارهای جهانی مواجه شده است، از این رو شخارک، شفن و زاگرس در شرایط خوبی قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که خبرهایی در خصوص تخفیف خوراک مایع هم امروز شازند را با صف خرید مواجه کرد. از این رو احتمال تعدیل سود شرکت در گزارش سه ماهه وجود دارد. پتروشیمی زاگرس هم در این روز هم در بورس کالا اقبال داشت و هم در بورس اورق؛ چرا که در بورس کالا متانول این شرکت با سقف قیمت خریدرای شد و در بورس اورق هم با فشار عرضه ها روبه رو بود. احتمال می رود پتروشیمی زاگرس با سود خوبی در سه ماهه نخست روبه رو شود.

پالایشگاه ها هم با توجه به انتشار اخباری در خصوص افزایش ظرفیت بنزین و افتتاح طرح های توسعه با روند مثبتی همراه بودند. در همین حال خبر بازگشایی نماد شبندر و شاوان و تعدیل آنها هم در هفته آینده وجود دارد.

ارسال نظر