کد خبر : 2375

تعدیل مثبت در انتظار " زاگرس " و " شازند "

151199_740

پتروتحلیل- همایون دارابی: بورس اوراق بهادار تهران برای دومین روز متوالی شاهد رشد قیمتها بود به گونه ای که شاخص کل با ۳۴۶واحد رشد به بیش از ۴۵هزار و ۵۵۳واحد رسید.

همچنین معامله گران شاهد عرضه یک بلوک ۱۱٫۳۲درصدی پالایشگاه اصفهان بودند که این بلوک را بانک رفاه در قیمت ۲۸هزار و ۶۰۰ریال به صورت نقدی خرید تا معاملات بازار رکورد جدی را تجربه کند. با این حال با توجه به کاهش نگرانی ها در خصوص نرخ خوراک، اکثر نمادها مثبت بودند. البته سهامداران با توجه به بهبود روند فروش و تسعیر فروش های صادراتی با دلار بیش از ۳۴۰۰ تومان، انتظار تعدیل عایدی های خوبی را در گزارش های سه ماهه دارند. از این رو احتمال می رود با توجه به تخفیف خوراک مایع تا ۱۰ درصد سود شازند در مرحله بعدی ۳۰۰ تومان باشد. از سوی دیگر پالایش نفت تهران "شتران" امروز با اقبال روبرو بود، احتمال دارد تخفیف ۱۰ درصدی خوراک مایع شامل این پالایشگاه هم بشود.

در همین حال پتروشیمی زاگرس امروز با معاملات مثبت و در نتیجه صف خرید روبرو شد. احتمال می رود زاگرس هم در گزارش های سه ماهه با تعدیل مثبت همراه شود. البته زاگرس و پتروشیمی شیراز برای برگزاری مجمع سالیانه خود متوقف شده اند. امروز همچنین بلوک ۱۷ درصدی فارس با قیمت ۱۳،۱۴۳ ریال به فروش رفت. ظاهرا این بلوک به صندوق بازنشستگی نفت رسیده است، اما شایعاتی در خصوص ابطال این معامله در بازار امروز شنیده می شد.

ارسال نظر