کد خبر : 2251

تخفیف قیمت خوراک مایع، شازند را مثبت کرد

1_ChemiePetroch_Bild1

پتروتحلیل- همایون دارابی: معامله گران در آخرین روزهای رقابت های انتخاباتی و عرضه بلوک ۱۷درصدی هلدینگ خلیج فارس افت شاخص را تجربه کردند. همچنین امروز گمانه زنی های اولیه حکایت از فروش سهام توسط برخی از خریداران هلدینگ خلیج فارس داشت که برای تامین وجه رقابت به عرضه سهام پرتفوی خود پرداختند، این امر در کنار کاهش انگیزه معامله گران و انتظار آنها برای تعیین تکلیف انتخابات ریاست جمهوری موجب افت شاخص و افزایش عرضه شد. به این ترتیب رقابت بر سر هلدینگ خلیج فارس با حضور دو خریدار تا رقم ۱۳هزار و ۴۱۳ریال ادامه یافت.

البته در این روز نماد پالایشگاه تبریز در ابتدای مبادلات متوقف شد. پالایشگاه تبریز احتمالا به دلیل خرید بلوک پتروشیمی تبریز شاهد توقف نماد بود. در همین حال با توقف نماد پالایشگاه تبریز بار دیگر نمادهای پالایشگاهی عمدتا متوقف هستند.در حال حاضر پالایشگاه های تهران و شیراز احتمالا برای تعدیل منفی و پالایشگاههای بندرعباس و لاوان برای اعلام تاثیر حذف ۲۶درصدی عوارض صادراتی متوقف هستند که تبریز هم به لیگ متوقف ها پیوست.

در گروه پتروشیمی انتشار خبرهایی از کاهش قیمت جهانی اوره تا مرز ۳۴۰دلار، پردیس را به درصد منفی رساند و نگرانی شپدیس، کرمانشاه و شیراز را افزایش داد. همچنین خبر تخفیف ۱۰ درصدی هزینه خوراک مایع شرکت های پتروشیمی هم در این روز شازند را با معاملاتی مثبت روبه رو کرد. از سوی دیگر امروز طرح هیدروژناسیون برش‌های چهارکربنه پتروشیمی شازند و واحد پلی‌اتیلن سنگین در شازند به بهره‌برداری رسید .راه‌اندازی واحد هیدروژناسیون برش‌های چهارکربنه که با حضور احمدی نژاد کلید خورد، قادر خواهد بود ۱۰ درصد خوراک واحد الفین این مجتمع تأمین کند.

ارسال نظر