کد خبر : 16192

تحلیلی بر سهام «وپترو»

پتروتحلیل- سهام «وپترو» در حال ورود به محدوده حمایتی قبلی است و به احتمال زیاد در بازه قیمتی ۱۵۰ تا ۱۶۰ تومان واکنش مثبتی را شاهد خواهیم بود. نمودار زیر تحرکات قیمتی شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی با نماد وپترو را نشان می دهد.

VAPETRO

براساس تحلیل «پتروتحلیل»، شاخص ام اف آی که نشان دهنده ورود پول جدید و حجم است فعلا تحرکات خاصی را نشان نمی دهد؛ بنابراین پیشنهاد این است که فعلا باید این سهم را زیر نظر داشت.با ورود پول جدید به این سهم شاخص ام اف آی به رنگ آبی تغییر خواهد کرد و اگر حجم معاملات سهم به بالای میانگین خود یعنی ۲ میلیون و پانصد هزار سهم برود آنگاه می توان انتظار رشد را در این سهم داشت. با توجه به افزایش تعرفه واردات دوده صنعتی از اردیبهشت امسال به نظر می رسد برخی از شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ صنایع پایین دستی پتروشیمی از این محل در آینده تعدیل مثبت عایدی برای سال ۹۴ داشته باشند؛ شرکت هایی نظیر کربن ایران و دوده صنعتی پارس( که در گزارش آخر نیز تعدیل مثبتی ارائه داده بود) و قبلا در «پتروتحلیل» آن را مورد بحث قرار داده بودیم.

مسئله فروش شرکت سرمایه گذاری ساختمان که وپترو مالک بیش از ۲۵درصد آن است، نیز هنوز حل نشده و شرکت از این محل می تواند به درآمد قابل توجهی دست یابد. از سوی دیگر نیز وپترو به احتمال زیاد در آینده چند شرکت زیر مجموعه خود نظیر «هامون کیش» و «شیمی بافت» را به فرابورس برای عرضه معرفی خواهد کرد. البته هنوز هم این شرکت از جنبه تحلیلی دچار چالش هایی می باشد و زمان دقیق این عرضه ها و فروش و ساخت و افزایش سرمایه احتمالی معلوم نیست. اما می توان با کمک تحلیل تکنیکال و مسائلی که در بالا ذکر شد سهم را زیر نظر داشت و در اولین حرکت انفجاری رو به بالا اقدام به خرید کرد؛ چرا که این سهم همیشه فروشنده هایی را با خود دارد.

ارسال نظر