کد خبر : 11332

مقاومت سهام پتروشیمی در برابر ریزش

Businesspeople Holding Up Arrow
پتروتحلیل-در حالی بورس اوراق بهادار به افت ۲۰درصدی نسبت به نفطه اوج خود در میانه دی ماه نزدیک می شود شرکتهای پتروشیمی به مدد گزارشهای مناسب ۹ ماهه و همچنین افزایش امیدواریها به دلیل کاهش تحریمها افت بسیارکمتری را شاهد هستند.
در بازار سهام امروز نمادهای پتروشیمی همچنان به مقاومت پرداختند هر چند که برخی از نمادها با افت مواجه شده بودند اما معاملات کم حجم آنها به تثبیت قیمت آنها در نرخ پایین منجر نشد.در همین حال با شروع فروش اوراق اختیار فروش تبعی که به سهامداران اطمینان می دهد در صورت نگاه داری سهام ۲۰درصد سود در مدت ۹تا ۱۲ماهه آینده خواهند داشت نیز در حال حاضر در مورد ۲شرکت پتروشیمی، تاپیکو و کرمانشاه منتشر شده است که نشان دهنده اطمینان سهامداران عمده به آینده این شرکتها است.
در همین حال همچنان مهمترین نگرانی در میان فعالان بازار سرمایه بحث نرخ خوراک گازی است که دیروز در همین رابطه رئیس سازمان بورس گفت: در جلسه های مشترک با مدیران پتروشیمی بر این نکته تاکید شد که سهامدارن شرکت های پتروشیمی نباید نگران نرخ های جدید خوراک باشند و روند سرمایه گذاری ها در این صنعت با ارائه مشوق های جدید در آینده افزایش می یابد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین از عرضه باقیمانده سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس به صورت بلوکی خبر داد. در میان پتروشیمی ها دیروز خبر لغو قریب الوقوع تحریم ۱۴شرکت پتروشیمی مهم بود.
در طول دو سال گذشته تاکنون نام برخی از شرکت های بزرگ تروشیمی ایران همچون شرکت های پتروشیمی بندرامام، پتروشیمی بوعلی، مبین، نوری، پارس، شهید تندگویان، شازند، تبریز، جم، قائد بصیر، آریا ساسول و متانول مرجان در لیست تحریم وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته بود. از این رو همزمان با اجرای اولین گام توافق ایران و گروه ۵+ ۱ و تعلیق برخی از محدودیت ها و تحریم های صنعت پتروشیمی همچون آزادسازی کامل صادرات پتروشیمی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا به زودی نام ۱۴ شرکت بزرگ پتروشیمی ایران را از لیست تحریم ها خارج می کند.
در گروه پتروشیمی در جلسه هیئت مدیره پتروشیمی جم مهندس سید علی بهشتیان بعنوان مدیرعامل پتروشیمی جم انتخاب شد. به گزارش روابط عمومی پتروشیمی جم؛ در جلسه هیئت مدیره پتروشیمی جم سید علی بهشتیان بعنوان مدیرعامل و عضوهیئت مدیره پتروشیمی جم انتخاب شد.در میان طرحهای پتروشیمی نیز امروز معاملات دهدشت و کازرون باطل شد تا این نمادها با افت مواجه نشوند. در گروه پالایشگاهی ها دیروز پالایشگاه تبریز تا صف تابلو بالا آمد.
ارسال نظر