کد خبر : 10878

تحریم های صنعت پتروشیمی لغو شده است

13921014000559_PhotoL
پتروتحلیل -وزارت امور خارجه کشورمان امروز میزبان شماری از مدیران بازار سرمایه و نظام بانکی بود تا در جلسه ای توجیهی دستاوردهای اقتصادی مذاکرات ژنو تشریح شود.
در این جلسه که با حضور دکتر عراقچی و عیدی نژاد از وزارت خارجه و دکتر نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری برگزار شد عراقچی در تشریح روند مذاکرات برخی دستاوردهای اقتصادی این توافق را تشریح کرد.
براساس اطلاعات کسب شده در صادرات نفتی شرط کاهش ۲۰درصدی خرید نفت از ایران توسط مشتریان برای برخورداری از معافیت تحریمها لغو شده است همچنین تحریم صنعت پتروشیمی و تحریمهای مرتبط با آن از جمله حمل، صادرات، دریافت پول لغو شده و بخشهای خودرو و خرید فلزات گرانبها و طلا نیز از تحریم خارج شده است.همچنین با شروع گام اول محدودیتهای بانکی کاهش خواهد یافت.
در این جلسه همچنین دکتر نهاوندیان از نگاه مثبت دولت به بخش پتروشیمی خبر داد و نگرانی کنونی را بی معنا توصیف کرد.وی خاطر نشان کرد:دولت بحث تعهد ارزی شرکتهای پتروشیمی را لغو کرده است و امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد رشد صادرات پتروشیمی و رسیدن آن به ۲۰میلیارد دلار باشیم.
وی افزود :مراودات بازرگانی در حال افزایش است و به زودی تلاشهای در قالب رد و بدل کردن هیاتهای بازرگانی برای افزایش صادرات محصولات پتروشیمی صورت خواهد گرفت.
ارسال نظر