کد خبر : 10664

بازگشت طرح ها

petroshimi
پتروتحلیل- بورس اوراق بهادار تهران امروز شرایط متعادلی را پشت سر گذاشت که در آن شاخص ۷۷وحد رشد کرد.
در بازار امروز در گروه پتروشیمی همچنان شرکتهای گازی درگیر تحولات و خبرهای مربوط به نرخ گاز بودند. در این میان علی رغم تشکیل صف خرید برای هلدینگ خلیج فارس این نماد تا صف تابلو عقب رانده شد.هر چند که شرایط بهتری در نهایت نسبت به دو هلدینگ نفت و گاز پارسیان و تاپیکو را شاهد بود. پتروشیمی اراک نیز با البته با صف خرید به کار خود پایان داد.
در همین حال با انتشار گزارشهای شفاف سازی وضعیت طرح های پتروشیمی در روز سه شنبه و انتشار گزارش پتروشیمی زنجان دیروز نماد طرح های پتروشیمی بازگشایی شده که با رشد قیمت همراه شد.
پتروشیمی زنجان در آخرین گزارش منتشره خاطر نشان کرده است طرح تولید اوره گرانول به ظرفیت یک میلیون تن در سال که از مصوبات هیأت دولت است که پیشرفت فیزیکی آن ۲۰٫۱۱ درصد بوده و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، پروژه در مدت ۳۶ تا ۴۰ ماه به مرحله بهره برداری خواهد رسید.
همچنین قرار دادهای لازم جهت تامین خوراک طرح با شرکت ملی گاز استان منعقد شده و خط انتقال گاز رسانی به طرح به طول تقریباً ۸ کیلومتر در مرحله طراحی نهایی و شروع عملیات اجرایی توسط شرکت ملی گاز استان زنجان است، با گشایش این نمادها نگاهها به سوی نماد پترول است تا با انتشار گزارش خود آماده بازگشایی شود.
در گروه نفتی ها پالایشگاه لاوان با صف خرید همراه شد و در گروه شیمیایی ها اکثر نمادها با توجه به رویکرد مثبت بازار به سوی نمادهای کوچک بازار با رشد قیمتی همراه شدند.
ارسال نظر