کد خبر : 8630

پیشنهاد شعری مقدم به شرکت های منطقه عسلویه

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیشنهاد کرد شرکت های موجود در منطقه عسلویه یک کنسرسیوم یا اتحادیه صنفی تشکیل دهند و فعالیت های زیربنایی و فرهنگی را به آن واگذار کنند. به گزارش شانا مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دیدار مدیران عامل طرح ها و مجتمع های پتروشیمی در عسلویه با بیان این که باید زمینه استفاده از پیشنهادها و آرا مختلف را فراهم کنیم گفت: با جمع بندی دیدگاه همه افراد می توانیم بر مشکلات غلبه کرده و کارها را پیش ببریم.

عباس شعری مقدم با اشاره به برنامه جدید دولت برای توسعه صنعت پتروشیمی گفت: وزیر نفت تاکید کرده که توسعه جدید این صنعت باید با حضور و سرمایه بخش خصوصی محقق شود و شرکت ملی صنایع پتروشیمی می تواند فقط زمینه ساز این حضور باشد. معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی افزود: باید همه با هم در تحقق این هدف همکاری کنیم تا بتوانیم زمینه حضور بخش خصوصی واقعی را در این صنعت فراهم کنیم.

شعری مقدم با انتقاد از نحوه خصوصی سازی انجام شده افزود: متاسفانه بسیاری از واحدهای پتروشیمی در قالب رد دیون واگذار شده است و مجموعه هایی که واحدهای پتروشیمی را خریده اند بعضا دلسوز این صنعت نیستند و صرفا به دنبال سود کوتاه مدت هستند. وی فراموش شدن توسعه صنعت پتروشیمی را از دیگر آسیب های این نوع واگذاری دانست و افزود: علاوه بر این با خصوصی شدن واحدهای پتروشیمی و حذف Npc ، توسعه اجتماعی و فرهنگی در عسلویه و ماهشهر هم متوقف شده است و شرکت ها به ایجاد زیرساخت ها اهمیتی نمی دهند که این مسئله علاوه بر مشکلاتی که برای مردم منطقه در پی دارد، در بلندمدت زمینه فرار نیروهای متخصص و خالی شدن مجتمع ها از نیروی کار را فراهم می کند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیشنهاد کرد شرکت های موجود در منطقه عسلویه یک کنسرسیوم یا اتحادیه صنفی تشکیل دهند و کارهای زیربنایی و فرهنگی را به آن واگذار کنند.

شعری مقدم در پایان از مدیران عامل خواست مشکلات خود را مطرح و پیشنهادهایی که برای حل آن ها دارند ارائه کنند تا با همفکری جمعی زمینه رفع موانع فراهم شود.

ارسال نظر