کد خبر : 8366

معارفه مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی

مراسم معارفه مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد. معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در این مراسم با تاکید بر اهمیت زمان شناسی و نظم در کارها گفت: باید در همه کارها زمان شناس باشیم و این کار را از حضور منظم و دقیق در جلسات آغاز کنیم.

عباس شعری مقدم بر راستگویی و صداقت و کنار گذاشتن عادت دروغگویی تاکید کرد و افزود: تغییرات در مدیران امری عادی است و نباید به تغییرات حزبی و گروهی تعبیر شود. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تشبیه این تغییرات به بازی فوتبال گفت: در یک بازی فوتبال مربی ممکن است متناسب با بازی حریف ستاره تیم را هم با فرد دیگری جایگزین کند و این تغییر استراتژی و تاکتیک است که منجر به تغییر افراد می شود.

وی با تاکید بر اینکه ما نیامده ایم که گروهی را حذف و گروه دیگری را جایگزین آنها کنیم افزود: بنده معتقدم در جابجایی افراد باید اخلاق رعایت شود و حتما هر مدیری قبل از جابجایی از تغییر خود مطلع شود. شعری مقدم با اشاره به دوستی و آشنایی طولانی خود با حراف، مدیر سابق منابع انسانی و توسعه گفت: در ابتدای حضورم در شرکت، ایشان آمادگی خود را برای جابجایی اعلام کرد و امروز هم که این جابجایی انجام می شود، با توجه به تجارب و توانمندی هایی که دارند از ایشان به عنوان مشاور استفاده خواهم کرد.

وی خود را مدیری انسان محور معرفی کرد و افزود: تفکر مدیریتی من براساس احترام به افراد، توانمندسازی نیروی انسانی، جانشین پروری و تفویض اختیار شکل گرفته است و سعی می کنم افرادی را انتخاب کنم که با این تفکر همراه باشند. معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه پتروشیمی سال ها بر مدیریت اداری متمرکز بوده است افزود: امروز باید تمرکز ما مدیریت منابع انسانی باشد تا اگر به علت محدودیت های بخش دولتی نمی توانیم حقوق مناسب با توانمندی و عملکرد افراد پرداخت کنیم، بتوانیم شان انسانی آن ها را حفظ کنیم و افراد از حضور در سازمان رضایت داشته باشند.

وی به مرتضی مبلغ مدیر جدید توسعه منابع انسانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و همه مدیران شرکت توصیه کرد مراجعان را مانند برادران و خواهران خود ببینند و درخواست های آن ها را با این دید بررسی کنند تا با تلاش بیشتری در رفع آن ها بکوشند و به راحتی مهر "نمی شود" و "امکان پذیر نیست" روی درخواست آن ها نزنند.

برنامه مبلغ برای مدیریت توسعه منابع انسانی: استفاه از مبانی علمی و تجربی برای کسب حداکثر رضایتمندی کارکنان

مرتضی مبلغ هم در این مراسم با اشاره به شاخصه های مدیریت منابع انسانی افزود: به ازای پیشرفت علم مدیریت، اهمیت منابع انسانی هم بیشتر شده است و امروز یکی از مهمترین ارکان هر سازمانی نیروی انسانی آن است. وی با تاکید بر توجه جدی به نیروی انسانی در دوره جدید افزود: امیدوارم عملکرد من و همکارانم در این سمت به نحوی باشد که وقتی این سمت را ترک کردیم کارکنان مجموعه از رفتن ما نارحت شوند و عملکرد ما باعث رنجش همکاران نشده باشد.

مبلغ بر اهمیت استفاده از مبانی علمی و تجربی به منظور کسب حداکثر رضایتمندی کارکنان تاکید کرد و افزود: متاسفانه در مجموعه های دولتی و حتی غیردولتی کشور درگیر بوروکراسی دست و پا گیر هستیم که این موضوع بهره وری را هم به شدت کاهش داده است. وی از برگزاری نشست عمومی با همکاران خبر داد و افزود: در این نشست به طور مفصل درباره برنامه های آینده با همکاران صحبت خواهم کرد.

ارسال نظر