کد خبر : 47208

افزایش نرخ های عملیاتی PP چین به حدود 90 درصد

افزایش نرخ های عملیاتی PP چین به حدود 90 درصد

پتروتحلیل- بازار PP چین در این هفته شاهد افزایش نرخ های عملیاتی به حدود 90 درصد بوده است. این امر تا حدودی بر عرضه فشار وارد کرده است، زیرا در حال حاضر ذخایری که در آستانه تعطیلات ایجاد شده اند کار می کنند. 

در سمت تولید، تأسیسات با استفاده از مواد اولیه نفتی همچنان با چالش هایی مواجه هستند. حاشیه های PP مبتنی بر نفت به سطح سربه سر نزدیک است. تأسیساتی که بر روی زغال سنگ کار می کنند، مانند کارخانه های PDH، همچنان از حاشیه های نسبتاً قوی برخوردار هستند. تقاضا برای گریدهای PP فیلم بسته بندی تا حدودی بهبود یافته است. گرچه نمرات BOPP محبوبیتی ندارد. با متعادل شدن بازار داخلی، پنجره واردات بسته و پنجره صادرات همچنان باز است.

قیمت تمام PP بر اساس CFR چین بدون تغییر باقی مانده است. فعال ترین معاملات آتی PP برای تحویل در آوریل در بورس کالای دالیان چین در هفته جاری با 66 یوان / تن (9 دلار / تن) در هفته به 7445 یوان / تن (تقریباً 1035 دلار در هر تن) EXW رسید.

انتظار می رود تقاضای PP به صورت فصلی بهبود یابد. با این حال، عرضه بیش از حد ممکن است همچنان بر بازار تاثیر بگذارد. با توجه به تولید داخلی بالا، احتمالاً قیمت PP در هفته آینده ثابت خواهد ماند.

ارسال نظر