کد خبر : 47185

آیا انتظارات افزایشی برای ماه فوریه در بازارهای پی وی سی آسیا تعدیل خواهد شد؟

در حالی که قیمت اتیلن در آسیا در ماه گذشته ثابت بود، پیش‌بینی می‌شود که از عرضه محدود در منطقه و افزایش مداوم قیمت پلی‌اتیلن حمایت شود…

آیا انتظارات افزایشی برای ماه فوریه در بازارهای پی وی سی آسیا تعدیل خواهد شد؟

پتروتحلیل-انتظار می رود که فورموسای تایوانی هفته آینده پیشنهادات خود را در ماه فوریه به بازارهای آسیایی اعلام کند. با این حال، چون بازارها بین مشکلات حمل و نقل و قیمت های بسیار نوسان نفت فشرده شده اند، بازیگران انتظارات متفاوتی را ابراز می کنند. اگرچه نوسانات در بازارهای انرژی اخیرا باعث کاهش انتظارات افزایشی شده است، افزایش هزینه های حمل و نقل در هفته گذشته تا حدودی از این احساسات حمایت کرد و انتظارات قوی معامله گران را تقویت کرد.

مشکلات در دریای سرخ باعث افزایش شدید نرخ حمل و نقل و توقف پیشنهادات ایالات متحده شد.

تاجران با اشاره به عدم ارسال محموله های ایالات متحده در پی بحران دریای سرخ، گفتند که هزینه های حمل و نقل در کشتی هایی که از چین و بقیه شمال شرق آسیا عازم هند هستند 60 درصد یا بیشتر افزایش یافته است. یک تاجر مستقر در دهلی نو گفت: «افزایش هزینه های حمل و نقل بر قیمت واردات در هفته های آینده تأثیر خواهد گذاشت. می بینیم که قیمت حمل و نقل نه تنها در دریای سرخ بلکه در سراسر آسیا در حال افزایش است. او گفت: «نرخ حمل‌ونقل در بخش‌های درون آسیایی حتی قبل از بروز مشکلات در دریای سرخ در حال افزایش بود».

در حدود اواسط دسامبر، زمانی که حوثی‌ها حمله به کشتی‌ها را در دریای سرخ آغاز کردند، حمل‌ونقل کانتینری ضربه بزرگی را متحمل شد و نرخ‌های حمل و نقل کانتینری نقطه‌ای شاهد افزایش شدید بود. شاخص های جهانی کانتینر ارائه شده توسط Drewry و Freightos در هفته گذشته به ترتیب 61% و 85% افزایش یافتند. در حالی که بیشتر این افزایش‌ها ناشی از افزایش قیمت‌های لحظه‌ای برای محموله‌های آسیایی به اروپای غربی و جنوبی با استفاده از دریای سرخ به‌عنوان یک مسیر ترانزیتی بود، این امر در سایر بازارها، از جمله بخش‌های داخل آسیایی نیز منعکس شد.

قیمت نفت بالا و پایین، بازار اتیلن آسیا پایدار است

در حالی که قیمت اتیلن در آسیا در ماه گذشته ثابت بود، پیش‌بینی می‌شود که از عرضه محدود در منطقه و افزایش مداوم قیمت پلی‌اتیلن حمایت شود. انتظار می رود تولیدکنندگان اتیلن کنترل هزینه های تولید را حفظ کنند و در عین حال عرضه را محدود نگه دارند. پیش بینی می شود که کاهش تولید کراکر تشدید شود و بر حاشیه سود فشار وارد کند.

با این حال، قیمت نفت در اوایل این هفته پایین‌ترین حد خود را ثبت کرد. این امر باعث شد که پس از اینکه عربستان سعودی، صادرکننده پیشرو نفت، قیمت‌ها را فراتر از انتظارات به آسیا کاهش داد و تولید نفت در کشورهای اوپک را افزایش داد، سود روز جمعه از بین رفت. WTI و برنت که در روز دوشنبه حدود 3 درصد کاهش یافتند، از روز سه شنبه دوباره شروع به افزایش کردند.

ارسال نظر