کد خبر : 47181

چشم انداز PP، PE، PVC هند برای سال 2024: پس از رکوردهای 2023، آیا رونق تقاضا ادامه خواهد داشت؟

هند پس از چین به دومین خریدار بزرگ پلی اتیلن در جهان تبدیل شده است و به ترتیب از ترکیه و ویتنام به عنوان دومین و سومین خریدار بزرگ پلی اتیلن در سال 2021 و پس از آن پیشی گرفته است.

چشم انداز PP، PE، PVC هند برای سال 2024: پس از رکوردهای 2023، آیا رونق تقاضا ادامه خواهد داشت؟

پتروتحلیل-هند افزایش قابل توجهی در واردات PE، PVC و PP در سه فصل اول سال 2023 تجربه کرد. زمانی که داده های ژانویه تا سپتامبر سالانه می شود، نشان می دهد که سال 2023 در آستانه ثبت رکوردهای جدیدی برای واردات در هر سه پلیمر است. اکنون، سوال پیش رو این است که آیا هند این شتاب رشد سریع در واردات را تا سال 2024 حفظ خواهد کرد یا خیر.

نگاهی عمیق به داده های سال 2023

‌PE: هند دومین خریدار بزرگ می شود و ترکیه و ویتنام را بسیار پشت سر گذاشته است.

داده ها نشان می دهد که واردات پلی اتیلن هند در سه فصل اول سال 2023 از 3 میلیون تن فراتر رفته است که نشان دهنده افزایش چشمگیر 87 درصدی نسبت به سال قبل است. این داده‌ها - اگرچه برای کل سال 3 ماه وجود ندارد - در حال حاضر از کل حجم ثبت شده برای کل سال 2022 فراتر رفته و تقریباً 2.4 میلیون تن است.

اگر داده های ژانویه تا سپتامبر سالانه باشد، کل واردات پلی اتیلن هند می تواند تا پایان سال 2023 از مرز 4 میلیون تن عبور کند و رکورد جدیدی را تثبیت کند. اگرچه واردات Q4 ممکن است تا حدی سرعت خود را از دست بدهد - زیرا خریداران هندی به طور گسترده ای برای هضم موجودی های ساخته شده در داخل زمان صرف کرده اند - PE هنوز هم برای واردات بی سابقه تنظیم شده است.

در همین حال، رشد هند در سال 2023 که به طور سنتی از ترکیه در واردات پلی اتیلن عقب است، نشان دهنده یک تغییر قابل توجه است. سال گذشته، هند با واردات حدود 12 درصد بیشتر پلی اتیلن از ترکیه پیشی گرفت. در سه سه ماهه اول سال 2023، رشد واردات پلی اتیلن هند به دلیل واردات ترکیه در حدود 1.9 میلیون تن پلی اتیلن افزایش یافته است، در حالی که کل واردات پلی اتیلن هند - که به حدود 3.1 میلیون تن رسیده است - 61 درصد بالاتر از ترکیه بوده است.

بر این اساس، هند پس از چین به دومین خریدار بزرگ پلی اتیلن در جهان تبدیل شده است و به ترتیب از ترکیه و ویتنام به عنوان دومین و سومین خریدار بزرگ پلی اتیلن در سال 2021 و پس از آن پیشی گرفته است.

ارسال نظر