کد خبر : 47172

گزارشی از سی و دومین دوره نمایشگاه پلاست اوراسیا استانبول؛

بازیکنان درباره چشم انداز PP و PE در میان چالش های مالی بحث می کنند

بازیکنان درباره چشم انداز PP و PE در میان چالش های مالی بحث می کنند

پتروتحلیل-بازیگران جهانی پلاستیک در سی و دومین دوره نمایشگاه پلاست اوراسیا استانبول که در 22 نوامبر آغاز شد گرد هم آمده‌اند. تقاضای پایین دستی ضعیف در ترکیه و بازارهای جهانی، حاشیه‌های پایین در میان هزینه‌های بی‌ثبات، و مسائل مربوط به جریان نقدی در کانون توجه قرار گرفتند، در حالی که بازیکنان انتظارات محتاطانه خود را به اشتراک گذاشتند. برای ترم آینده این رویداد در 25 نوامبر به پایان می رسد.

مسائل کلان اقتصادی در دستور کار قرار دارد

یک تاجر جهانی گزارش داد: «اشتهای خرید در روز اول نمایشگاه کم بود. اکثر بازیکنان سعی کردند سرنخ بهتری در مورد مسیر پیش رو داشته باشند، با تمرکز بر موانع مالی.

بازارهای پلی الفین ترکیه در وضعیت نزولی قرار گرفته اند زیرا فعالیت تا پایان سال راکد باقی مانده است. قیمت‌های PP و PE در پاسخ به پیشنهادهای رقابتی مبدل‌ها روند پایین‌تری داشتند، در حالی که کاهش قیمت در سایر بازارهای اصلی به صحنه ضعیف اضافه شد.

جدا از کاهش مصرف پایین دستی و عرضه راحت برای خاستگاه خاورمیانه، روسیه و آمریکا، نقدینگی اندک اشتهای خرید در بازارهای PP و PE را بیشتر کاهش داد. تولیدکنندگان با اشاره به چالش‌های اقتصادی عمیق‌تر در طول نمایشگاه، گلایه کردند: «در حال حاضر ماه‌هاست که سود ما بسیار کم است. هرچه مصرف در سراسر جهان کاهش یابد، رقابت در بخش‌های مشتقه بیشتر می‌شود.» اکثر حاضران به وام های گران قیمت بانکی به عنوان مقصر اصلی این فعالیت محتاطانه اشاره کردند.

این وضعیت باعث شده است که چندین مبدل کارخانه های خود را با نرخ های پایین تری اداره کنند. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اتاق صنعت استانبول و S&P Global، شاخص مدیران خرید ترکیه (PMI) برای تولید در اکتبر به 48.4 رسید که از 49.6 در ماه سپتامبر کاهش یافت. این رقم برای چهارمین ماه متوالی در منطقه انقباض باقی ماند.

تقاضا از سوی صنایع بسته بندی مواد غذایی و بهداشتی کمی بهتر از بسته بندی های صنعتی بوده است. یک تولیدکننده پلی اتیلن گفت: سفارشات پایین باعث می شود خرید پلی اتیلن به نیازهای اولیه گره بخورد، در حالی که برخی از خریداران درخواست های خود را به رویداد صنعتی موکول کردند. یک سازنده فیلم استرچ افزود که بازار محصول نهایی داخلی زیر سایه رقابت سخت بین تولیدکننده هایی بوده است که مایلند هیچ مشتری را از دست ندهند.

بازیکنان نگرانی های خود را از اینکه برخی از تولیدکنندگان به دلیل شرایط اقتصادی نامطلوب به توقف فعالیت خود فکر می کنند، ابراز داشتند، در حالی که بانک ها ممکن است با توجه به مشکلات مالی، موضع محتاطانه تری در ارائه وام به بازیگران صنعت پلاستیک اتخاذ کنند. یک بازیکن گفت که معامله گران نیز اخیراً تمایلی به ارائه گزینه های پرداخت طولانی مدت برای مشتریان ندارند.

ارسال نظر