کد خبر : 47139

هزینه‌های بالای خوراک تولیدات روغن‌های پایه آسیا را تحت تاثیر قرار داد

ارزش پایین‌تر روغن‌های پایه نسبت به قیمت‌های گازوئیل، تولیدکنندگان را بر آن می‌دارد تا خوراک خود را به مشتقات میانی تغییر دهند.

هزینه‌های بالای خوراک تولیدات روغن‌های پایه آسیا را تحت تاثیر قرار داد

پتروتحلیل-برنامه تولیدات روغن‌های پایه آسیا-اقیانوسیه همچنان به واسطه هزینه‌های بالای خوراک تحت فشار می‌باشند.

در حالی که قیمت‌های روغن پایه گروه 1 و 2 صادراتی (فوب) به دلیل سیر صعودی پیشنهادات تا میزان قابل ملاحظه‌ای بهبود یافتند، همچنان در آسیا زیر قیمت گازوئیل ارائه می‌شوند. گروه 1 اس ان 150 صادراتی در چهار هفته گذشته در آسیا با تخفیف 206 دلاری در هر تن نسبت به گازوئیل ارائه شده‌ و نکته قابل توجه دیگر این است که آن‌ها در مقایسه با میانگین پنج ساله 42 دلار در هر تن پایین‌تر می‌باشند. همچنین روغن پایه گروه 2 ان 150 فوب صادراتی آسیا در چهار هفته گذشته با تخفیف 66 دلاری نسبت به قیمت‌های گازوئیل ارائه شده، و 88 دلار در هر تن زیر میانگین پنج ساله بوده است.

ارزش پایین‌تر روغن‌های پایه نسبت به قیمت‌های گازوئیل، تولیدکنندگان را بر آن می‌دارد تا خوراک خود را به مشتقات میانی تغییر دهند. تعدادی از تولیدکنندگان در این فکرند تا تولیدات روغن‌های پایه خود را کاهش دهند، و در این بین انتظار می‌رود که عرضه به واسطه عملیات تأمین و نگهداری و تعطیلی واحدها افت کند.

به دلیل آتش سوزی در پالایشگاه اویلبنک هیوندای (محل خوراک)، شرکت روغن پایه هیوندای و شل تولیدات خود را از 25 تا 31 اوت تعطیل کرده‌اند. این شرکت در طی اوت به دلیل تأمین و نگهداری پالایشگاهش، نرخ بهره‌برداری خود را به دلیل افت خوراک کاهش داده بود.

اینئوس ژاپن، واحد میزوشیما خود با ظرفیت 225 هزار تن در سال را از اواخر اوت به دلیل تأمین و نگهداری به مدت سه ماه تعطیل خواهد کرد. آن‌ها همچنین واحد واکایاما، تولیدکننده گروه یک با ظرفیت 360 تن در سال را از اکتبر برای همیشه تعطیل خواهند کرد. فورموسا تایوان نیز واحد گروه 2 خود در میلیائو با ظرفیت 600 هزار تن در سال را در اکتبر و برای مدت دو ماه تعطیل خواهد کرد.

همچنین یکی از پالایشگاه‌های هندی در ماه سپتامبر، واحد روغن پایه خود با ظرفیت 180 هزار تن در سال را برای تأمین و نگهداری تعطیل خواهد کرد.

تاثیر این افت تولیدات تاکنون با سکون تقاضا برای روان‌کننده‌ها پاسخ داده شده است. همزمان با دورنمای نامشخص قیمتی، معامله‌کنندگان بازار محتاط مانده‌اند. اوج‌گیری اساسی ظرفیت تولیدات، تاثیر اختلالات کوتاه‌مدت عرضه را محدود کرده است.

واحد تولیدکننده گروه 3 هانگران چین با ظرفیت 500 هزار تن در سال فعالیت خود را از اواسط اوت آغاز کرد، و احتمال می‌رود تحویل کالایش از ماه سپتامبر آغاز شود.

یکی از تولیدکنندگان جدید هندی با واحدهای تولیدی گروه 2 و 3 با ظرفیت 235 هزار تن در سال، فعالیت خود را در بازه سپتامبر تا اکتبر آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر