کد خبر : 46260

سهام شرکت ریلاینس هند بعد از مذاکرات با آرامکو صعود کرد

سهام شرکت ریلاینس هند بعد از مذاکرات با آرامکو صعود کرد

پتروتحلیل-بعد از گزارش بلومبرگ مبنی بر فروش 20 درصد از سهام مجموعه نفت به مواد شیمیایی ریلاینس به آرامکو به ارزش 25 میلیارد دلار، ارزش سهام این شرکت هندی افزایش یافت.

براساس گفته‌های منابع، احتمال می‌رود این قرارداد در هفته‌های آتی نهایی شود.

براساس داده‌های بازار بورس بمبئی، سهام مجموعه ریلاینس، 1.29 درصد افزایش یافت و بعد از رسیدن به 2202 روپیه در میزان 2172.45 روپیه (29 دلار) قرار گرفت.

در بازار بورس سعودی، ارزش سهام آرامکو 0.99 درصد کاهش یافت و به 35.0 ریال در هر سهم (9 دلار در هر سهم) رسید.

شرکت ریلاینس از ارائه اطلاعات در مورد این انتقال سهام به آرامکو امتناع کرد.

در زمان انتشار این متن، شرکت آرامکو نیز همچنان جواب همه سوالات آیسیس را نداده است.

قرار بود انتقال سهام مجموعه نفت به مواد شیمیایی ریلاینس که در ابتدا 15 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده بود، در مارس 2020 نهایی شود، اما به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد.

موکش آمبانی، مدیر عامل ریلاینس در اواخر ژوئن گفت که مذاکرات با آرامکو همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود قرارداد پیش از پایان سال 2021 نهایی شود.

پیش‌بینی می‌شود ریلاینس تائیدیه قانونی انتقال سهام را تا سپتامبر گرفته، که این امر مسیر را برای ورود سرمایه‌گذاران به تجارت هموار می‌کند.

مجموعه نفت به مواد شیمیایی ریلاینس شامل واحدهای پالایشگاهی نفت و پتروشیمی و تجهیزات تولیدی در جامناگار، داهج، هزیرا، ناگوتان، وادودارا، پاتالگانگا، سیلواسا، بارابانکی و هوزیارپور هند می‌شود.

این مجموعه همچنین شامل عمده‌فروشی سوخت و 51 درصد از سهام خرده‌فروشی سوخت در سرمایه‌گذاری مشترک خود با بریتیش پترولیوم بوده، و همچنین شرکت‌های تابعه تجارت نفت در سنگاپور و بریتانیا و صنایع ریلاینس در پتروشیمیایی اوروگوئه را دربرمی‌گیرد.

مجموعه نفت به مواد شیمیایی ریلاینس همچنین مالک خط لوله اتان،(که میان داهج در ایالت گوجرات و ناگوتان در ایالت ماهاراشترا فعال است) و سرمایه‌گذاری مشترک ریلاینس سیبور الستمورز با میزان 75 به 25 می‌باشد؛ مجموعه سیبور واقع در شهر جامناگار ایالت گوجرات، سالانه 120000 تن بوتیل رابر تولید می‌کند.

به جزء منسوجات و میدان‌های تولید نفت و گاز، تمام دارایی‌های مربوط به پروژه‌های پالایشگاهی و پتروشیمی ریلاینس که در حال تکمیل شدن هستند نیز شامل مجموعه نفت به مواد شیمیایی می‌شوند.

ارسال نظر