کد خبر : 46256

خلاصه هفتگی مهم‌ترین اخبار آسیا و غرب آسیا در هفته منتهی به 13 اوت 2021

خلاصه هفتگی مهم‌ترین اخبار آسیا و غرب آسیا در هفته منتهی به 13 اوت 2021

پتروتحلیل-رامین کریمی: دورنمای پیچیده عرضه و تقاضا اتیلن C2 شمال شرق آسیا؛ به دلیل افزایش ظرفیت، محموله‌های اتیلن بارگیری شده از کره جنوبی و چین در سپتامبر فراوان می‌باشد، اما عرضه در ژاپن به دلیل مسائل تولید محدود خواهد بود. 

عرضه پتروشیمی عربستان سعودی در جوبیل به دلیل قطعی برق مختل شده است.

به دلیل اختلالات به وجود آمده در عرضه خوراک صنایع بالادستی به دنبال قطعی برق در اوایل اوت، چندین تولیدکننده عربستان سعودی با مسائلی در تولید مواجه شدند.

آسیب سویه دلتا به جو بازار شیمیایی آسیا؛  به دنبال تضعیف جو بازار در پی همه‌گیری سویه خطرناک دلتا در سراسر منطقه، همزمان با اختلالات در زنجیره عرضه به دلیل محدودیت‌های لجستیک، بازارهای شیمیایی آسیا خود را برای دوره بحرانی آماده می‌کنند. 

سیر صعودی سود شرکت PTTGC در سه ماهه دوم؛ ریسک فراوانی عرضه در بازارهای پتروشیمی.

سود خالص شرکت تایلندی PTT Global Chemical همزمان با بهبود فروش محصولات پتروشیمی به 25 میلیارد بات تایلند (746 میلیون دلار) افزایش یافت، اگرچه نگرانی‌ها در مورد فراوانی عرضه در میان پاندمی همچنان پابرجاست.

سیر صعودی سود خالص سه ماه دوم آرامکو سعودی با تکیه بر روند قوی نفت خام و حاشیه سودهای صنایع پایین دستی.

سود خالص آرامکو سعودی در سه ماهه دوم سال در مقایسه با سال گذشته به پشتوانه قیمت‌های مناسب نفت خام و بهبود حاشیه سودهای صنایع پایین دستی به 95.5 میلیارد ریال سعودی (25.5 میلیارد دلار) افزایش یافت. 

 

 

ارسال نظر