کد خبر : 45659

قیمت پلی اتیلن های صادراتی پتروشیمی های ایرانی در بازار ترکیه؛

بازگشت لاله/ پی وی سی هلدینگ خلیج فارس به ۱۲۸۰ دلار رسید/ خرید محموله های ایرانی با تناژهای بالا برای بازار ترکیه

بازگشت لاله/ پی وی سی هلدینگ خلیج فارس به ۱۲۸۰ دلار رسید/ خرید محموله های ایرانی با تناژهای بالا برای بازار ترکیه

پتروتحلیل-بازار پلی اتیلن ها در ترکیه و در هفته جاری فعال تر بود. پتروشیمی های ایرانی هم با توجه به افزایش قیمت پلی اتیلن ها در بازارهای جهانی، نرخ های خود را افزایش دادند. 

به نظر می رسد پتروشیمی لاله که در ماههای اخیر متوقف شده بود، به مدار تولید بازگشته و برای هفته آینده تندر فروش گذاشته است.

در همین حال بازرگانی هلدینگ خلیج فارس در هفته جاری پی وی سی پتروشیمی بندرامام را با نرخ ۱۲۸۰ دلار در هر تن FCA فروخته است، همچنین این شرکت پلی اتیلن سنگین F7000 ایلام را با نرخ ۹۸۰ دلار در هر تن FCA و گرید بطری تندگویان را هم با نرخ ۸۰۰ دلار در هر تن FCA برای بازار ترکیه فروخته است.

پتروشیمی شازند هم پایپ مشکی را با نرخ ۹۶۵ دلار در هر تن FCA برای بازار ترکیه فروخته است.

پتروشیمی جم هم در این هفته پلی اتیلن LL235f6 را با نرخ ۸۸۵ دلار در هر تن FCA، پلی اتیلن سنگین 52518 و گرید ۵۰۰۰s را به ترتیب با نرخ های ۸۶۵ و ۸۷۰ دلار در هر تن FCA در بازار ترکیه فروخته است. همچنین پلی اتیلن سنگین بادی BL3 هم با قیمت ۸۹۰ دلار و گرید لوله PE 100 با قیمت ۹۶۰ دلار در هر تن FCA معامله شده است. 

برخی تاجران معامله با نرخ های ۱۰۲۰ دلار در هر تن را برای محموله های BL3 جم و تحویل ترکیه برای این هفته نیز گزارش کرده اند. فروش پتروشیمی جم به صورت FCA بوده که با هزینه حمل حدودا ۹۷۵ دلار در هر تن می شود. 

اما در بازار CIS، پتروشیمی جم گرید LL235f6 و گرید ۵۲۵۱۸ را ۹۰۵ و ۸۹۵ دلار در هر تن FCA فروخته است. همچنین گرید۵۰۰۰s و  BL3 و PE100 هم به ترتیب ۸۹۰، ۹۱۰ و ۹۸۰ دلار در هر تن FCA برای بازار CIS فروخته است.

به نظر می رسد با توجه به پیش بینی افزایش قیمت ها، تاجران همچنان با رغبت نسبت به خرید محموله ها با تناژهای بالا برای بازار ترکیه اقدام کردند.

 

ارسال نظر