کد خبر : 4451

ارزش معاملات تالار صادراتی ۶۲ درصد افزایش یافت

در هفته منتهی به ۱۷مرداد ماه، در حالی ۱۲۳ هزار و ۵۲۵ تن انواع قیر و سنگ آهن در تالار صادراتی بورس کالای ایران با ارزشی افزون بر ۴۷ میلیون دلار مورد معامله قرار گرفت که از نظر ارزش نسبت به هفته ماقبل از رشد ۶۲ درصدی برخوردار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، کارگزاران تالار صادراتی بورس کالای ایران در هفته ای که گذشت توانستند ۵۰ هزار تن سنگ آهن معدن جلال آباد را به ارزش بیش از ۴ میلیون دلار به فروش برسانند. این در حالی است که حجم معاملات هفتگی قیر نیز در این تالار به ۷۳ هزار و ۵۲۵ تن بالغ شد و ارزش معاملات این کالا از مرز ۴۳ میلیون دلار فراتر رفت.

بر اساس این گزارش، بیشترین حجم معاملات قیر در تالار صادراتی در هفته مذکور به شرکت های نفت جی و نفت پاسارگاد اختصاص داشت. شرکت نفت جی در این هفته موفق شد حدود ۳۰ هزار و ۱۰۰ تن انواع قیر خود را از طریق تالار صادراتی بورس کالای ایران به بازارهای جهانی صادر کند و شرکت نفت پاسارگاد نیز معامله ۲۶ هزار و ۷۰۰ تن انواع قیر تولیدی خود را در این تالار ثبت کرد.

این گزارش حاکی است، با اسقبال روزافزون شرکت های تولید کننده قیر کشور از عرضه کالا در تالار صادراتی بورس کالای ایران و همچنین توجه بازارهای جهانی و منطقه به قیمت کشف شده قیر ایران در این تالار، در هفته ای که گذشت علاوه بر شرکت های نفت جی و نفت پاسارگاد بالغ بر ۱۱ واحد تولیدکننده قیر نسبت به عرضه قیر در تالار صادراتی بورس کالا اقدام کردند که از جمله آنها می توان به شرکت های ایزوگام تبریز، توسعه کروس انرژی ، کیهان توسعه البرز، اصفهان قیر، نگین گام پارس، آذردوام یول، بام گام عایق ارومیه، قیر اکام، آذربام عایق کار، بام گستر زرین شرق و قیران پخش ستاره ایرانیان اشاره کرد.

ارسال نظر