کد خبر : 41413

بازار ملتهب شیمیایی ها و افزایش شدید قیمت ها؛

رواج محصولات شیمیایی تقلبی در بازار ایران

با توجه به بخشنامه جدید مبنی بر سقف رقابت5 درصدی محصولات، پیش بینی می شود که بازار با کاهش رقابت مواجه می شود

رواج محصولات شیمیایی تقلبی در بازار ایران

پتروتحلیل- قیمت متانول پتروشیمی شیراز در هفته جاری و در بازار ایران 2 هزارتومان در هر کیلو گزارش شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، به نقل از از کانگورو، وب سایت تخصصی فروش محصولات پتروشیمی، همچنین قیمت زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام هم در بازار ایران حدودا 4 هزارو 300 تومان و قیمت اورتوزایلین 4هزار 100 تومان در هر کیلو پیشنهاد شده است.

در همین حال قیمت حواله زایلین مخطوط 4 هزار تومان، حواله اورتوزایلین هم 3 هزار و 900تومان و حواله متانول شیراز هم یک هزار و 077 تومان در هر کیلو عنوان می شود.

این در حالی است که وضعیت مواد وارداتی به شدت ملتهب گزارش شده است به طوری که افزایش چندین برابری قیمت را در بازار مواد شیمیایی شاهد هستیم.

همچنین با توجه به افزایش بی سابقه قیمت مواد شیمیایی وارداتی در بازار شنیده ها مبنی بر این است که اجناس تقلبی در بازار افزایش پیدا کرده است.

در همین حال با توجه به بخشنامه جدید مبنی بر سقف رقابت5 درصدی محصولات، پیش بینی می شود که بازار با کاهش رقابت مواجه می شود.

از سوی دیگر در بازارهای آسیایی نیز در هفته جاری، قیمت متانول در چین کاهش داشت و به طور میانگین 355 دلار در هر تن گزارش شد، بیشترین رقم متانول در چین 395 دلار در هر تن سی اف آر اعلام شده است. در کره نیز روند قیمت متانول با کاهش، به طور میانگین 380دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده است. همچنین در سنگاپور و مالزی قیمت متانول روندی ثابت داشت و حدودا 430 دلار در هر تن سی اف آر اعلام شد، در تایوان و هندوستان نیز، روند بازار ثابت بود.

 

ارسال نظر