کد خبر : 41396

ظرفیت جدید در چین عرضه اندک را بهبود می‌دهد؛

قیمت‌های آکریلونیتریل آسیا به بیشترین میزان در 5 سال اخیر رسیدند

احتمال می‌رود تقویت قیمت آکریلونیتریل از سوی تقاضا نیز، باوجود کاهش فروش تولیدکنندگان آکریلونیتریل استایرن بوتادین و آکریلیک فیبر در ماه‌های تابستان در کنار تعدادی از آن‌ها که به دلیل هزینه‌های بالای خوراک تولید خود را کاهش داده‌اند، ضعیف‌تر شود

قیمت‌های آکریلونیتریل آسیا به بیشترین میزان در 5 سال اخیر رسیدند

پتروتحلیل- قیمت‌های آکریلونیتریل آسیا با تکیه‌بر عرضه اندک جهانی به بیشترین میزان خود در 5/6 سال اخیر رسیدند، و انتظار می‌رود با آغاز فعالیت واحد جدید در چین در اواخر ژوئیه، عرضه بهبود یابد.

به گزارش «پتروتحلیل»، طبق داده‌های آیسیس، در هفته منتهی به 13 ژوئیه، قیمت‌های نقدی 2150 تا 2200 دلار در هر تن (CFR شمال شرق آسیا) ارزیابی شدند، که آخرین بار این قیمت‌ها در اواسط فوریه 2012 مشاهده شده بودند.

داده‌ها نشان داد، قیمت‌ها نسبت به هفته قبل بعد از افزایش 12 درصدی نسبت به اواسط آوریل، ثبات بیشتری داشتند.

بازار منطقه‌ای از ابتدای سال به دلیل عرضه اندک در میان تعطیلی‌های برنامه‌ریزی‌شده بسیاری از واحدها در آسیا در کنار محدودیت محموله‌های دریای عمیق، عمدتاً روندی صعودی را تجربه کرده است.

یکی از تاجران منطقه‌ای گفت: «قیمت‌های آکریلونیتریل در حال حاضر بهای خوراک را دنبال نمی‌کنند، و تحت تأثیر بخش عرضه می‌باشند.»

طبق گفته منابع بازار، بر طبق قیمت‌های جاری خوراک‌های پروپیلن و آمونیا، تولیدکنندگان آکریلونتریل در حال حاضر از حاشیه سودهایی بیش از 500 دلار در هر تن بهره می‌برند.

ظرفیت جدیدی در چین به بهره‌برداری خواهد رسید که خود از واردکنندگان اصلی آکریلونیتریل در آسیا است، و احتمال می‌رود با این ظرفیت جدید در میان تعطیلی واحدها در نیمه دوم سال، عرضه منطقه‌ای تا میزانی بهبود یابد.

شرکت Haili Chemical Industry Co Ltd کار در واحد جدید خود با ظرفیت 130000 تن در سال را در استان شاندونگ از 27 یا 28 ژوئیه آغاز خواهد کرد.

یکی از مصرف‌کنندگان صنایع پایین‌دستی گفت: «امیدوارم این واحد جدید بالاخره بعد از چندین سال بتواند کار خود را آغاز کند، که این امر می‌تواند عرضه اندک در منطقه را بهبود دهد.»

احتمال می‌رود تقویت قیمت آکریلونیتریل از سوی تقاضا نیز، باوجود کاهش فروش تولیدکنندگان آکریلونیتریل استایرن بوتادین و آکریلیک فیبر در ماه‌های تابستان در کنار تعدادی از آن‌ها که به دلیل هزینه‌های بالای خوراک تولید خود را کاهش داده‌اند، ضعیف‌تر شود.

یکی از تولیدکنندگان اصلی ای بی اس گفت: «حاشیه سودهای ما در حال حاضر بسیار اندک است. افزایش بیشتر قیمت‌های آکریلونیتریل ما را خواهد کشت.»

ارسال نظر