کد خبر : 41169

آیا بازار پی‌وی‌سی در میان فصل باران‌های موسمی در هند توانایی بازگشت به روند صعودی خود را دارد؟

انتظار می‌رود قیمت‌های جدید از تایوان در هفته آینده اعلام شود

آیا بازار پی‌وی‌سی در میان فصل باران‌های موسمی در هند توانایی بازگشت به روند صعودی خود را دارد؟

پتروتحلیل-در هند، بازار پی‌وی‌سی هرساله از شروع باران‌های موسمی در حدود اوایل ژوئن، وارد فصل پایین تبادلات می‌شود. 

به گزارش "پتروتحلیل"، طبق آخرین گزارش‌ها آب‌وهوا، اولین باران‌های سال در هفته گذشته، چند روز زودتر از معمول در مناطق جنوبی باریدند.

علیرغم فرارسیدن فصل باران موسمی، بازار داخلی پی‌وی‌سی کشور اخیراً با تکیه بر تعطیلی چند واحد روند صعودی خود را حفظ کرد. کاهش ارزش روپیه هند در مقابل دلار آمریکا نیز به افزایش میزان قیمت‌های پی‌وی‌سی داخلی کمک کرد.

داده‌های شاخص قیمت chemOrbis نشان می‌دهد که میانگین قیمت‌های پی‌وی‌سی k67 (ex-warehouse هند) در سه هفته گذشته روندی صعودی را طی کرده‌اند درحالی‌که بازار وارداتی نیز همین مسیر را دنبال کرده است. یکی از تولیدکنندگان داخلی بعد از اعمال 3 بار افزایش جداگانه در ماه می، از 1 ژوئن قیمت‌های پی‌وی‌سی خود را 1000 روپیه در هر تن (15 دلار در هر تن) افزایش داد.

یکی از تولیدکنندگان داخلی پی‌وی‌سی (شرکت DCW)، در 24 می واحد خود را به خاطر فشارهای عرضه وینیل کلراید که به دلیل تظاهرات در منطقه ایجاد شده بود، تعطیل کرد درحالی‌که یکی دیگر از تولیدکنندگان داخلی (شرکت Finolex)، قصد تعطیلی یکی از واحدهای خود را در طی فصل باران‌های موسمی دارد.

در این میان، یکی از تولیدکنندگان بزرگ تایوانی (Formosa)، در حال برنامه‌ریزی برای تعطیلی واحدهای وینیل کلراید و اتیلن دی کلراید خود در ژوئن می‌باشد، که این امر نقش اساسی در پیش‌بینی معامله‌کنندگان از قیمت‌های ماه ژوئیه دارد.

یکی از تاجران در هند اظهار داشت: «ازآنجایی‌که احتمال می‌رود بازار در میان عرضه محدود و فصل اندک تقاضا به تعادل برسد، انتظار هیچ‌گونه تغییر اساسی در قیمت‌های پی‌وی‌سی ماه ژوئیه نمی‌رود.»

یکی دیگر از تاجران اظهار داشت: «انتظار می‌رود قیمت‌های جدید از تایوان در هفته آینده اعلام شود. معامله‌کنندگان بر این باورند که احتمالاً قیمت‌های ژوئیه با توجه به تشدید فشار عرضه در میان تعطیلی واحدها، در حدود 20 تا 30 دلار در هر تن افزایش خواهند یافت. اگرچه، ما همچنین باید تأثیرات احتمالی فصل باران‌های موسمی را بر تقاضای پی‌وی‌سی هند در نظر بگیریم.»

 

 

ارسال نظر