کد خبر : 41141

کاهش جزئی قیمت های پی وی سی داخلی چین بعد از روند صعودی 7 هفته ای

انتظار می رود در روز های آتی قیمت های پی وی سی داخلی عمدتا روندی ثابت را دنبال کنند

کاهش جزئی قیمت های پی وی سی داخلی چین بعد از روند صعودی 7 هفته ای

پتروتحلیل-در چین، قیمت های پی وی سی داخلی بعد از اینکه از اوایل آوریل روندی صعودی داشتند، در طی هفته روندی ثابت تا کمی کاهشی را دنبال کردند. 

به گزارش "پتروتحلیل"،کاهش قیمت ها همزمان با عقب نشینی پی وی سی در بازارهای معاملات آتی بورس کالای دالیان، که از 23 می کاهش هفتگی 22 دلار در هر تن را ثبت کرد، اتفاق افتاد.

در بازار وارداتی، قیمت های پی وی سی اتیلن در طی هفته روندی ثابت تا کاهشی (8 دلار در هر تن) داشتند در حالی که قیمت های پی وی سی استیلن در طی زمان مشابه 100 تا 200 یوان در هر تن (8 تا 16 دلار در هر تن) کاهش داشتند. جدا از کاهش قیمت های بازار های معاملات اتی، کاهش تقاضا در بازار های داخلی نیز علیرغم بهای بالای خوراک و همچنین فصل جاری تعطیلی واحد ها، جو بازار را تحت فشار قرار داد. یکی از تاجران اظهار داشت: «قیمت های پی وی سی داخلی در این هفته همزمان با عقب نشینی قیمت های بازار های معاملات آتی، روندی ثابت تا کاهشی را دنبال میکنند. به دنبال این امر، معامله کنندگان عمدتا موضع انتظار و رصد را اتخاذ میکنند. بر این باوریم که روند کوتاه مدت بازار با کمی بالا و پایین عمدتا ثابت خواهد بود.»

در بازار وارداتی، بازه کلی قیمت های پی وی سی k67، 890 تا 945 دلار در هر تن (CIF چین) گزارش شدند، که در مایسه با هفته گذشته روندی ثابت تا افزایشی (25 دلار در هر تن) داشتند. معامله کنندگان گزارش دادند که تقاضا به دنبال کاهش قیمت های ماه ژوئن تولیدکننده تایوانی به آسیا در طی هفته گذشته، بهبود یافت. قیمت های بازه بالایی تولیدکننده تایوانی به چین در این هفته با اشاره به تقاضای خرید مناسب و همچنین کاهش عرضه با توجه به تعطیلی های برنامه ریزی شده آتی در سراسر آسیا، 25 دلار در هر تن افزایش یافت. یکی از تولیدکننده اندونزیایی از انعقاد قرارداد با قیمت 910 تا 915 دلار در هر تن (CIF، نقدی) خبر داد.

انتظار می رود در روز های آتی قیمت های پی وی سی داخلی عمدتا روندی ثابت را دنبال کنند. تقاضا به دنبال کاهش های اخیر قیمت ها افت کرد، در حالی که فصل جاری تعطیلی واحد ها و بهای بالای خوراک به عنوان عوامل تقویتی باقی ماندند. همچنین احتمال میرود در بازار های وارداتی، قیمت ها از تقاضای مناسب در بازار های داخلی هند، تعطیلی های برنامه ریزی شده در سراسر آسیا و همچنین روند افزایشی قیمت های انرژی و روند صعودی قیمت های نقدی اتیلن، تحت فشار صعودی قرار بگیرند. اگرچه، احتمال میرود شرایط بازار، بعد از تاثیر فصل موسمی بر تقاضا تغییر کند.

نکات مهم

• روند ثابت تا کاهشی پی وی سی داخلی برای اولین بار از اوایل آوریل

• عقب نشینی 22 دلاری بازار های معاملات آتی پی وی سی در این هفته

• تقاضای مناسب پی وی سی وارداتی بعد از کاهش قیمت های ماه ژوئن

• تعطیلی های آتی واحد ها در آسیا موجب نگرانی هایی در مورد عرضه شد

• سیر صعودی قیمت های نفت خام، دورنمای اتیلن نقدی را تقویت میکند

• قیمت های پی وی سی k67 وارداتی (دلار در هر تن) : 890 تا 945 (CIF)

 

 

ارسال نظر