کد خبر : 41078

حمایت اتحادیه اروپا از ایران می تواند صادرات نفت را نجات دهد؟

گفته می شود این تصمیم خواهد توانست تولید و صادرات نفت ایران را نجات دهد هرچند که از سوی دیگر برخی موسسات حقوقی اعام کرده اند احتمال کارپذیر بودن این تصمیم اتحادیه اروپا بسیار کم است

حمایت اتحادیه اروپا از ایران می تواند صادرات نفت را نجات دهد؟

پتروتحلیل- نفت خام در هفته گذشته روند صعودی خود را حفظ کرد و به بالاترین سطح چند سال اخیر رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، عمده این روند افزایشی تحریم یک جانبه آمریکا و خروج آن از برجام بود. البته در این میان کاهش ذخایر جهانی نفت و افت تولید ونزوئلا نیز موثر بوده است و رشد تولیدات شیل آمریکا روند مثبت را متوقف نکرده و تنها منجر به رشد فاصله میان دو شاخص WTI و Brent  شده است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا قانونی را که پیشتر جهت مقابله با تحریم های آمریکا علیه کوبا وضع کرده بود، این بار با شدت بیشتری در حمایت از ایران تصویب کرد. بنا به این قانون صنایع متوسط و کوچک اروپایی می توانند در ایران سرمایه گذاری کنند و بانک توسعه اروپا نیز مجری سرمایه گذاری در بخش انرژی ایران خواهد بود. همچنین طی مکانیزم One-off Banking  پول های فروش نفت به بانک مرکزی ایران انتقال داده خواهد شد. گفته می شود این تصمیم خواهد توانست تولید و صادرات نفت ایران را نجات دهد هرچند که از سوی دیگر برخی موسسات حقوقی اعام کرده اند احتمال کارپذیر بودن این تصمیم اتحادیه اروپا بسیار کم است.

 

ارسال نظر